کد خبر: ۳۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 07
شواهد حاکی از آن هستند که کمپانی SMIC که به عنوان یکی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چیپ‌های نیمه هادی در کشور چین شناخته می‌شود، پیرو اختلافات و تقابل سیاسی کشورهای آمریکا و چین، نقش بسیار مهمی را بر عهده گرفته است.
به گزارش آی تابناک : شواهد حاکی از آن هستند که کمپانی SMIC که به عنوان یکی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چیپ‌های نیمه هادی در کشور چین شناخته می‌شود، پیرو اختلافات و تقابل سیاسی کشورهای آمریکا و چین، نقش بسیار مهمی را بر عهده گرفته است.

این کمپانی موفق شده به کلید کانونی تلاشی هماهنگ و یکپارچه در سراسر چین تبدیل شود، تا تامین قطعات و چیپ‌های نیمه هادی توسط صنایع بومی این کشور با وجود تحریم‌های صورت گرفته از سوی واشنگتن به خوبی ادامه یابد. این در حالی است که ترامپ سخت تلاش می‌کند زنجیره تامین نیازهای نیمه هادی شرکت‌هایی مانند هواوی و HiSilicon را از تمام نقاط دنیا قطع کند.

با وجود شرایط کنونی، شرکت SMIC از آمادگی کامل برای تامین بخش عمده‌ای از نیازها برخوردار بوده تا به رشد اقتصادی کشور کمک کند. به عنوان مثال طبق اسنادی که در سازمان بورس و اوراق بهادار شانگهای رویت شده، این کمپانی پیرو فروش سهام جدیدش، حدود ۴۶.۲۹ میلیارد یوان معادل با ۶.۵۵ میلیارد دلار کسب خواهد کرد. در حالی که هدف اولیه SMIC جذب ۲۰ میلیون یوان بوده، و حالا بیشتر از دو برابر به دست خواهد آمد.

البته این نکته را هم باید در نظر داشت که شرکت Haitong Securities هم که متعهد خرید اوراق بهادار است، می‌تواند این نرخ را تا ۱۵ درصد افزایش دهد. یعنی جذب سرمایه SMIC در نهایت به رقم ۵۳.۲۳ میلیارد یوان معادل با ۷.۵۳ میلیارد دلار برسد.

علاوه بر این گفته می‌شود دولت حدود ۳.۵ میلیارد یوان، شرکت GIC Private Limited سنگاپور به اندازه ۳ میلیارد یوان، و سازمانی از امارات نیز ۴۰۰ میلیون یوان در کمپانی SMIC سرمایه گذاری خواهند کرد. طبق آمار و با توجه به افزایش نرخ اشتراک‌گذاری سهام، SMIC با پذیرفتن قراردادهای ارائه شده می‌تواند ۱۰۹.۲۵ برابر بیشتر از درآمدش در سال ۲۰۱۹ بودجه و سرمایه کسب کند.

همان‌گونه که گفته شد، به خاطر تنش‌های سیاسی صورت گرفته بین کشورهای چین و آمریکا طی ماه‌های اخیر، اغلب غول‌های چینی در زمینه تولید قطعات تکنولوژیک تحت فشار هستند. چند ماه قبل ایالات متحده صادرات کلیه چیپ‌های نیمه هادی به کشور چین و فروش آنها به هواوی و زیرمجموعه‌هایش را ممنوع اعلام کرد. با در نظر داشتن این موضوع احتمالا هواوی می‌تواند روی کمپانی SMiC حساب ویژه‌ای کرده و سبد محصولاتش را وسعت ببخشد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار