کد خبر: ۳۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 06
همزمان با تصمیم برخی کشورها به بازگشایی اقتصاد بدون دامن زدن به شیوع بیشتر ویروس کرونا، «بیل گیتس» از شبکه های اجتماعی به دلیل دامن زدن به پخش اخبار نادرست انتقاد کرد و گفت برای بازگشت به شرایط عادی همه باید ماسک بزنند.
به گزارش آی تابناک : همزمان با تصمیم برخی کشورها به بازگشایی اقتصاد بدون دامن زدن به شیوع بیشتر ویروس کرونا، «بیل گیتس» از شبکه های اجتماعی به دلیل دامن زدن به پخش اخبار نادرست انتقاد کرد و گفت برای بازگشت به شرایط عادی همه باید ماسک بزنند.

هم بنیانگذار مایکروسافت در مصاحبه ای با Fast Company یکی از دلایل عقب افتادن آمریکا در مبارزه با ویروس کرونا را به تئوری توطئه ربط داد و گفت همین مساله باعث شده تا مردم آمریکا نسبت به کشورهای دیگر ماسک زدن را چندان جدی نگیرند.

از زمان شیوع ویروس کرونا انواع تئوری‌های توطئه پیرامون آن شکل گرفته و انواع اطلاعات نادرست از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک بین مردم پخش شده است. حتی گیتس هم از تئوری‌های توطئه در امان نماند و برخی او را به ساخت ویروس کرونا و کنترل مردم آمریکا با استفاده از تراشه به بهانه تزریق واکسن متهم کردند.

گیتس در همین رابطه گفت: «آیا شبکه‌های اجتماعی نباید در این مواقع کمک بیشتری بکنند؟ متاسفانه ابزارهای دیجیتال یکی از عوامل اصلی دامن زدن به مطالب دیوانه وار هستند.»

بیل گیتس

گیتس پیشنهاداتی برای بازگشتن دنیا «به شرایط عادی» کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش آزمایشات و روش‌های درمان کووید-۱۹ و البته ساخت واکسن اشاره کرد. گیتس می‌گوید او و تیمش در «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» تمام توجهشان را معطوف ساخت واکسن کرده اند.

گیتس افزود ساده ترین روش برای اینکه کسب و کارها و اجتماعات دوباره بتوانند به حالت عادی برگردند این است که همه ماسک بزنند: «درک کردن کسانی که ماسک نمی‌زنند برایم سخت است. واقعاً آنقدر مشکل نیست و گران هم تمام نمی‌شود. با این حال برخی از مردم حس می‌کنند ماسک نشانه‌ای از سلب آزادی است و با استفاده نکردن از آن بقیه را به خطر می‌اندازند.»

گیتس افزود عادت کردن مردم به ماسک زدن به آن‌ها خصوصاً در فصل پاییز که گفته می‌شود شیوع ویروس کرونا دوباره اوج خواهد گرفت، کمک فراوانی می‌کند. به عقیده او با اقدامات ساده‌ای مثل تشویق مردم به ماسک زدن که نیاز به توصیه متخصصان ندارد، می‌توان هر چه زودتر به شرایط عادی بازگشت و بهترین روش برای تشویق مردم به این کار جلوگیری از نشر اطلاعات غلط در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک است.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار