کد خبر: ۳۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 06
۳۷ موسسه خیریه در انگلیس بودجه ای که در شبکه های اجتماعی صرف می شود را کاهش می دهند. این اقدام به دلیل اقدامات ناکافی پلتفرم های اجتماعی برای مقابله با نفرت پراکنی انجام می شود.
به گزارش آی تابناک : گروهی از موسسات خیریه در انگلیس تهدید کرده اند اگر پلتفرم های اجتماعی مانند فیس بوک چالش نفرت پراکنی را حل نکنند، از صرف بودجه در شبکه های اجتماعی می کاهد.

 ۳۷ موسسه خیریه در انگلیس مشغول بررسی اقدامات شبکه های اجتماعی برای کاهش نفرت پراکنی در پلتفرم های خود هستند. این موسسات اعلام کرده اند تغییرات را به شبکه های اجتماعی پیشنهاد می کنند و آنها هیچ گونه تبعیضی را در پلتفرم های آنلاین تحمل نمی کنند.

این موسسات در بیانیه ای مشترک نوشته اند: به عنوان موسسات خیریه ما متوجهیم که پلتفرم های آنلاین  به ما کمک می کنند تا با حامیان و پشتیبانان در کلیه حوزه ها ارتباط برقرار کنیم. اما می دانیم برای متوقف کردن پست هایی که به نفرت و خشونت منجر می شوند، اقدامات لازم انجام نشده است.هیچ فردی نباید در زندگی روزمره اش شاهد پیام های نفرت پراکنانه باشد. اکنون زمان آن فرا رسیده که شبکه های اجتماعی عملکرد بهتری داشته باشند. ما در کنار یکدیگر بودجه ای که در شبکه های اجتماعی صرف می کنیم را بدون تحت تاثیرقرار گرفتن قابلیت مان برای ارائه سرویس های مهم، می کاهیم.

این اقدام در حالی انجام می شود که فهرست روزافزونی از شرکت های بزرگ مانند استارباکس، کوکاکولا و آنلیور به کمپین«نفرت برای سودآوری را متوقف کنید» پیوسته اند و تبلیغات در این شبکه اجتماعی را متوقف کرده اند.

گروه های حمایت از حقوق مدنی معتقدند فیس بوک و شبکه های اجتماعی برای مقابله با نفرت پراکنی و اخبار جعلی اقدامات کافی انجام نمی دهند. درهمین راستا کمپین مذکور تلاشی برای آن است که فیس بوک را وادار کند اقدامات تاثیرگذارتری در این زمینه اتخاذ کند.

این در حالی است که مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک نیز به دلیل عدم اقدام درباره این موضوع تحت انتقادات زیادی قرار گرفته است.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار