کد خبر: ۳۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 06
شاید اگر پیش از مشکلات تحریم و ایجاد مسئله برای هواوی از کارشناسان این شرکت بهترین مکان در اروپا برای کار را جویا می‌شدیم، بهترین پاسخ آنها به صورت متفق‌القول کشور انگلستان بود.
به گزارش آی تابناک : شاید اگر پیش از مشکلات تحریم و ایجاد مسئله برای هواوی از کارشناسان این شرکت بهترین مکان در اروپا برای کار را جویا می‌شدیم، بهترین پاسخ آنها به صورت متفق‌القول کشور انگلستان بود. اما تغییر استراتژی دولت بوریس جانسون حالا شرایط را به نحوی تغییر داده که به نظر تا پایان سال باید همه این کارشناسان بیکار شوند!

مشکلات هواوی و تحریم‌های اعمالی علیه آن در کشورهای مختلف تمامی ندارد. سرمایه‌گذاری میلیاردی هواوی در کشورهای خاصی مانند انگلستان پیش از این به عنوان تضمین‌کننده‌ای مورد اعتماد و ایستا برای این شرکت بود تا همواره به حضور خود در این کشور اطمینان داشته باشد ولی به نظر هواوی امن‌ترین جزایر فعالیت غول چینی نیز ابری شده و باید دیر یا زود منتظر خروج هواوی از این کشور باشیم.

روز گذشته اسکای نیوز خبری را منتشر کرد که نشان می‌دهد دولت تحت رهبری بوریس جانسون قصد دارد تا پایان سال 2020 میلادی، همه تجهیزات هواوی مورد استفاده در صنایع مخابرات و شبکه‌های 5G خود را کنار بگذارد.

در توضیح این خبر آمده که ستاد ارتباطات دولت بریتانیا که به صورت مخفف GCHQ نامیده می‌شود خطرات همکاری با هواوی را مورد بازبینی قرار داده و نتیجه گزارش ارسالی به هیئت دولت، نتایج مثبتی را برای هواوی در پی نخواهد داشت.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه سیاست، عامل اصلی وضعیت ایجاد شده برای هواوی فشارهای دولت ایالات متحده به بریتانیاست و حتی مجوز محدودی که ترامپ برای همکاری و تبادل اطلاعات شرکت‌های آمریکایی برای توسعه فناوری 5G که چند ماه پیش صادر شد نیز بیشتر جنبه تشریفاتی و تبلیغاتی داشته و در عمل ترامپ کوچکترین فرصتی برای هواوی جهت حضور در آمریکا و هم‌پیمانانش را برنمی‌تابد.

uk-2.jpg

با این وجود Sunday Telegraph نیز در گزارشی اعلام نموده که طی هفته جاری گزارشی تحلیلی به منظور بررسی تحریم‌های موضوعه آمریکا علیه هواوی و تأثیر آنها بر همکاری هواوی با شرکت‌های بریتانیایی منتشر خواهد شد تا مشخص شود که محدوده مجاز برای فعالیت هواوی در بریتانیا بدون تخطی از قوانین و پیمان‌‌های همکاری دولت‌های آمریکا و بریتانیا رعایت می‌شود یا خیر.

در گزارش فوق قرار است بیشتر موضوع استفاده هواوی از فناوری‌هایی که در سازمان مالکیت فکری ایالات متحده به ثبت رسیده‌اند مورد بررسی قرار گیرد. این فناوری‌ها قرار است از پایه‌ای ترین سطوح مورد بررسی قرار گیرند و به نظر هدف از این تحقیق آن است که هر محصولی از هواوی که رد پایی از فناوری‌های آمریکایی در آن است از ادامه فعالیت در انگلستان منع شود.

نکته قابل توجه در همکاری هواوی و انگلستان آن است که نخست وزیر این کشور در اولین ماه سال 2020 به شرکت هواوی مجوز تأمین 35 درصد از تجهیزات مورد نیاز فناوری 5G این کشور را داده بود ولی حالا شرایط به کلی تغییر کرده و با توجه به تهدیدهای آمریکا و به خطر افتادن منافع مشترک بریتانیا با این کشور، تصمیم نهایی دولت جانسون به کنار گذاشتن هواوی تغییر یافته است.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار