کد خبر: ۳۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۶ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 06
ژاپنی‌ها از قدیم‌الایام اولین صنایعی را ساختند که به صورت گسترده از ربات‌ها در آنها استفاده می‌شد. استفاده از ربات‌ها در صنایع می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد ولی اینکه تصور کنیم بتوان با استفاده از آنها میانگین تولید را به هر 30 ثانیه یک کنسول بازی PS4 رساند می‌تواند اوج کار این صنعت در سرزمین خورشید تابان باشد.
به گزارش آی تابناک : ژاپنی‌ها از قدیم‌الایام اولین صنایعی را ساختند که به صورت گسترده از ربات‌ها در آنها استفاده می‌شد. استفاده از ربات‌ها در صنایع می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد ولی اینکه تصور کنیم بتوان با استفاده از آنها میانگین تولید را به هر 30 ثانیه یک کنسول بازی PS4 رساند می‌تواند اوج کار این صنعت در سرزمین خورشید تابان باشد.

روز گذشته مجله اقتصادی Nikkei گزارشی جالب را منتشر کرد که نشان می‌دهد شرکت سونی در کارخانه تولیدی خود در منطقه صنعتی شهر توکیو موسوم به Kisarazu، قادر به ساخت هر کنسول پلی استیشن 4 تنها ظرف 30 ثانیه است.

این کارخانه که توسط بازوی تولیدی هلدینگ سونی یعنی Sony Global Manufacturing & Operations اداره می‌شود مجموعه‌ای از سوله‌های چند طبقه‌ای است که بیشتر به برج‌های بلند شباهت داشته و حتی می‌توان از خارج از شهر نیز آنها را دید.

ps4-3.jpg

در سال 2018 شرکت سونی خط تولیدی بزرگ در این مجموعه راه‌اندازی کرده که طول نهایی آن 31.4 متر است و به صورت کامل از ابتدای خط به تولید کنسول PS4 می‌پردازد. بنابر گزارش Nikkei در این خط تولید تنها 4 کارگر به انجام وظیفه می‌پردازند، دو نفر برای اضافه کردن مادربردها به خط تولید و دو نفر دیگر برای برداشتن کنسول‌های تکمیل شده در خط و قرار دادن آنها در بسته بندی نهایی.

ps4-2.jpg

در این خط تولید شرکت سونی 32 ربات متنوع را در طول خط قرار داده که 28 دستگاه از میان آنها وظیفه اتصال سیم‌ها، نوارها و دیگر قطعات منعطف داخل کنسول را بر عهده دارند. برای مثال کابل‌های فلت داخل کنسول یکی از این نمونه‌ها هستند که در وهله اول یک بازوی رباتیک آنها را نگه داشته و بازوی دیگری با تاباندن، آنها را در مسیر و جهت صحیح خود قرار می‌دهد.

در بخش دیگری از این گزارش، Nikkei می‌نویسد:

به نظر می‌رسد هیچ مجموعه منظم صنعتی تا این حد در هیچ خط تولیدی در دنیا وجود نداشته باشد.

به هر حال گزارش این مجله معتبر به ما می‌گوید که سونی برای تولید پرطرفدارترین کنسول بازی تاریخ روندی بسیار حرفه‌ای، پیشرفته و دقیق را در پیش گرفته و یکی از دلایل فروش عالی این کنسول نیز کاهش قابل توجه هزینه‌های تولید به دلیل استفاده بهینه از ربات‌ها تا این حد و توانایی تولید بالای شرکت و عرضه مدیریت شده آن است.

ps4-0.jpg

اگر علاقه‌مند به کسب جزئیات بیشتر از این خط تولید باشید می‌توانید به وبسایت منبع منتشر کننده گزارش مراجعه نمایید.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار