کد خبر: ۳۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 06
در طول سال 2019، دولت ایالات متحده به متحدان خود هشدار داد تا از تجهیزات هوآوی استفاده نکرده و یا اقدام به حذف تجهیزات هوآوی از شبکه 5G خود کنند.
به گزارش آی تابناک : در طول سال 2019، دولت ایالات متحده به متحدان خود هشدار داد تا از تجهیزات هوآوی استفاده نکرده و یا اقدام به حذف تجهیزات هوآوی از شبکه 5G خود کنند. کشورهایی مانند ژاپن و استرالیا به توصیه آمریکا گوش دادند، اما انگلستان و آلمان نه. برای انگلیسی‌ها تصمیم‌گیری در این زمینه سخت بود، اما در نهایت بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور به این نتیجه رسید که هیچ دلیلی برای استفاده نکردن از تجهیزات این شرکت در شبکه 5G اوجود ندارد.

هوآوی چیزی در حدود 2 سال در این فناوری از رقیبان جلوتر است و به لطف ارتباط نزدیکی که این شرکت با Bank of China دارد، می‌تواند در مقایسه با رقیبان، پیشنهادهای سخاوتمندانه‌تری ارائه کند. از همین رو جانسون موافقت کرد تا 35 درصد از بخش توسعه شبکه 5G در کشور را به استثناء بخش‌های اساسی در اختیار هوآوی قرار دهد.

دولت آمریکا به اپراتورهای خود دستور داده تا از تجهیزات هوآوی در شبکه 5G استفاده نکنند. آمریکا به دلیل نزدیکی هوآوی به دلیل چین، نگرانی جاسوسی این کشور از شهروندان آمریکایی است. هرچند که هوآوی تا امروز این اتهامات را رد کرده است. این شرکت بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در جهان است و در ماه اپریل بزرگترین فروشنده گوشی در جهان نیز لقب گرفت. این یک دستاورد شگفت انگیز است، آن هم با توجه به اینکه آمریکا اجازه استفاده از سرویس‌های موبایلی گوگل در گوشی‌ها را به این شرکت نداده است.

حذف تجهیزات هوآوی از شبکه 5G

دستور بوریس جانسون به جانسون حذف تجهیزات هوآوی از شبکه 5G

پس از آنکه آمریکا از انگلستان درخواست تجدید نظر کرد؛ بوریس جانسون تصمیم خود را تغییر داد. تلگراف گزارش داده است که از همین امسال حذف تجهیزات هوآوی از شبکه 5G خود را آغاز خواهد کرد. برنامه‌ها اینگونه ترتیب داده شده که تا شش ماه آینده هیچ قطعه جدیدی از هوآوی در تجهیزات این شبکه نصب نشود و در عین حال، تجهیزات استفاده شده نیز حذف شود.

پیش‌بینی می‌شود که ای هفته گزارشی به نخست وزیر ارائه شود که نشان می‌دهد آمریکا چگونه شرکت‌های بزرگ جهان را از ارسال چیپ‌های پیشرفته خود به هوآوی منع کرده است و به این ترتیب شاید استفاده از تجهیزات هوآوی دیگر مورد اعتماد دولت بریتانیا نباشد. از طرف دیگر حزب راست‌گرا از جانسون خواسته است تا موضوع سختگیرانه‌ای در برابر این شرکت چینی داشته باشد.

هوآوی گفته است که هیچ دلیل در پشت اینکه چرا انگلیس نمی‌تواند به آنها اعتماد کند، وجود ندارد. سخنگوی این شرکت گفته است که ما یکی از دقیق‌ترین شرکت‌های جهان هستیم و قاطعانه اعتقاد داریم که شفافیت ما در این زمینه می‌تواند باعث ادامه همکاری با انگلستان شود. او گفته این مهم است که بر روی واقعیت‌ها تمرکز کنیم و به گمانه‎زنی‌ها تکیه نکنیم. این در حالیست که آمریکا و دیگر متحدان بریتانیا اظهار نگرانی کرده‌اند که در صورت ادامه همکاری آنها با هوآوی، ارتباط با این کشور چندان ایمن نخواهد بود.






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار