کد خبر: ۳۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 05
موسسه تحقیقاتی کانتار (Kantar) اخیرا لیست 100 برند با ارزش جهان در سال 2020 را منتشر کرده که در بین آنها نام سه شرکت خودروسازی نیز دیده می‌شود.
به گزارش آی تابناک : موسسه تحقیقاتی کانتار (Kantar) اخیرا لیست 100 برند با ارزش جهان در سال 2020 را منتشر کرده که در بین آنها نام سه شرکت خودروسازی نیز دیده می‌شود. بر این اساس تویوتا با حضور در رتبه 48 این لیست به عنوان ارزشمندترین برند خودروسازی دست پیدا کرده؛ البته در مقایسه با سال 2019 این خودروساز ژاپنی حدود 3 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

تویوتا با ارزش‌ترین برند خودروسازی جهان

مرسدس بنز دیگر برند خودروسازی است که در لیست کانتار حضور دارد. این کمپانی در رتبه 56 لیست ایستاده و از لحاظ ارزش دومین برند خودروساز دنیا محسوب می‌شود. رقیب دیرینه مرسدس بنز یعنی ب‌ام‌و هم با کسب رتبه 61 سومین برند ارزشمند خودروساز در سال 2020 به شمار می‌رود. طبق محاسبات کانتار ارزش این دو شرکت آلمانی در مقایسه با سال قبل به ترتیب 9 و 12 درصد کاهش یافته است.

گراهام استاپل‌هرست (Graham Staplehurst) مدیر بخش استراتژی موسسه کانتار در مصاحبه با نشریه اتوموتیو نیوز (Automotive News) گفته از سال 2008 به این طرف ارزش برندهای خودرویی مدام رو به کاهش بوده است. وی افزوده صنعت خودرو بسیار متفاوت از سایر حوزه‌ها است، چرا که برندهای لوکس در مقعطی رشد خوبی را تجربه نموده و سپس سقوط نموده‌اند.

از بین تمامی برندهای خودرویی که در رده‌بندی امسال حاضر هستند، تسلا تنها شرکتی است که ارزش آن با رشد همراه بوده؛ ارزش این برند آمریکایی 11.35 میلیارد دلار برآورده شده که در مقایسه با سال قبل افزایش 22 درصدی را نشان می‌دهد. البته همانطور که اشاره کردیم، با وجود این جهش چشمگیر تسلا جایی در بین 100 برند برتر ندارد.

از میان ده برند خودروسازی که ارزش بیشتری نسبت به بقیه دارند، نیسان با 18 درصد افت بیشترین کاهش را تجربه کرده؛ هوندا، آئودی و ب‌ام‌و هم به ترتیب با 15، 14 و 12 درصد افت پس از نیسان قرار دارند.

کانتار پیش‌بینی می‌کند تسلا و دیگر شرکت‌هایی که بر تولید خودروهای الکتریکی تمرکز کرده‌اند، آینده بسیار روشنی را پیش رو داشته و احتمال رشد ارزش آنها بیشتر از سایر خودروسازان است. در سوی مقابل کمپانی‌هایی که برنامه مشخصی برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی ندارند، با شتابی بیشتر ارزش خود را از دست خواهند داد.

در رتبه‌بندی امسال موسسه کانتار، آمازون همانند سال قبل در صدر ایستاده؛ ارزش برند آمازون اکنون 415.8 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که 32 درصد بیشتر از سال 2019 است. ناگفته نماند رتبه‌های دوم و سوم نیز به اپل و مایکروسافت رسیده است، در رتبه‌بندی سال گذشته گوگل در جایگاه سوم قرار داشت. در جدول زیر می‌توانید ده برند ارزشمند 2020 را به همراه ارزش تقریبی و میزان تغییر نسبت به سال 2019، مشاهده فرمایید.






منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار