کد خبر: ۳۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 05
استفاده از شیشه برای کیبورد درحال چند سالی است که با توجه به عرضه گوشی‌های هوشمند عملی شده، اما ظاهرا اپل تصمیمات جدید برای استفاده از این عملکرد برای کیبورد‌های لپتاپ و کامپیوتر‌های خانگی گرفته است.
به گزارش آی تابناک : استفاده از شیشه برای کیبورد درحال چند سالی است که با توجه به عرضه گوشی‌های هوشمند عملی شده، اما ظاهرا اپل تصمیمات جدید برای استفاده از این عملکرد برای کیبورد‌های لپتاپ و کامپیوتر‌های خانگی گرفته است. هنوز مشخص نیست که این تصمیم تا چه حد جدی است اما نظر اپل تا به اینجای کار بدین گونه بوده است.

اگر از استفاده کنندگان محصولات اپل باشید به احتمال زیاد از استفاده‌ی کیبورد ساده اپل برای مک‌های این کمپانی خسته شده‌اید و خبری که چند وقت پیش تحت عنوان کیبورد مکانیکی اپل در رسانه‌های خبری خبرساز شد شما را خوشحال کرده بود اما باید این خبر را به شما بدهیم که درصد اینکه شاهد رونمایی اپل از کیبورد مکانیکی باشیم درحال حاضر بسیار کم شده است.

به طور حتم اگر درحال نوشتن یک متن طولانی با استفاده از گوشی و یا تبلت خود باشید به احتمال زیاد متوجه رضایت بخش نبودن این حالت شده‌اید. همین موضوع در ابتدا باعث به وجود آمدن کیبورد‌های مکانیکی شد تا حس تایپ کردن یک متن را بتوان به طور کامل به کاربر انتقال داد اما ظاهرا اپل فکر می‌کند که می‌تواند نظر درصد بیشتری از جمعیت کره زمین نسبت به استفاده از کیبور‌د‌های فیزیکی تغییر و به سمت استفاده از کیبورد شیشه‌ای جهت دهد.

کیبورد شیشه‌ای

بنابر گزارش رسیده ظاهرا اپل درحال بازی کردن با ایده‌های جدید برای رونمایی طی چند وقت آینده است و یکی از این ایده‌ها، استفاده از شیشه برای کیبورد بوده است. دلیل این ایده نیز این بوده است که با توجه به استفاده از شیشه می‌توان کیبورد‌هایی با درجه مقاومت و دوام بالاتر طی مدت زمان تولید کرد و دیگر خبری از طول عمر 10 میلیون کلیک و موارد این چنینی را توسط کمپانی‌های تولید کننده کیبورد شاهد نباشیم.

اپل همچنین بر این باور است که با استفاده از گلس می‌توان نورپردازی بهتری را برای کیبورد در نظر گرفت و از آنجایی که تمام سطح کیبورد از شیشه ساخته شده است، می‌توان تمام بخش‌های آن را به رنگ‌های دلخواه تغییر داد و همچنین میزان روشنایی نور کیبورد از این به بعد به عنوان یک مورد فانتزی عمل نخواهد کرد و می‌توان از آن برای مشخص کردن حروف استفاده بهینه نمود. البته هنوز صحبت‌های کمپانی اپل به طور کامل مشخص کننده این موضوع نبوده است و هنوز معلوم نیست که باید شاهد کیبوردی صفحه تخت با نمایشگر لمسی باشیم و یا منظور اپل ساخت کیبوردی با کلید‌های شیشه‌ای بوده است.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار