کد خبر: ۳۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 04
پتنت جدیدی از سوی کمپانی هواوی در سامانه ثبت اختراعات اروپا رویت شده که نشان می‌دهد چینی‌ها در نظر دارند دارند از زوم اپتیکال سنتی (مشابه با دوربین‌های حرفه‌ای DSLR) برای تلفن‌های هوشمند خود استفاده کنند.
به گزارش آی تابناک : پتنت جدیدی از سوی کمپانی هواوی در سامانه ثبت اختراعات اروپا رویت شده که نشان می‌دهد چینی‌ها در نظر دارند دارند از زوم اپتیکال سنتی (مشابه با دوربین‌های حرفه‌ای DSLR) برای تلفن‌های هوشمند خود استفاده کنند. به این ترتیب می‌توان دریافت هواوی سخت در تلاش است تا رده‌های نخست لیست بهترین دوربین‌های موبایلی را در DxOMark برای خودش حفظ کند.

توضیحات پتنت مورد بحث خیلی گویای موارد در نظر گرفته شده از سوی سازندگان نیست، اما عکس‌های موجود در فایل این ثبت اختراع حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

هر دو طرف رویی و پشتی موبایل هواوی در تصاویر پتنت قابل مشاهده هستند. جلوی این گوشی هوشمند نمایشگری وسیع با حاشیه بسیار ناچیز دور نمایشگر را نشان می‌دهد که البته ویژگی خاصی ندارد. اما پشت بدنه به حضور لنزی بسیار بزرگ با قابلیت زوم اپتیکال و بیرون آمدن لنز دوربین اصلی اشاره می‌کند.

در واقع لنزی که مهندسان هواوی در این طرح ترسیم کرده‌اند ظاهری شبیه به عملکرد دوربین‌های DSLR حین زوم دارد. برخی از مدل‌های قبلی هواوی همگی زومی ۵۰ برابری اما دیجیتال ارائه می‌کردند و حتی مدل پی30 پرو زوم ۵ برابری اپتیکال هم داشت، اما هرگز عملکرد آنها قابل مقایسه با دوربین‌های حرفه‌ای نبوده و تصاویر ثبت شده از فواصل دور خیلی کیفیت خوبی هم نداشتند. ولی استفاده از یک لنز بزرگ و قابلیت زوم به صورت سنتی می‌تواند ماجرا را تغییر دهد.

همان گونه که گفته شد اطلاعات منتشر شده در این رابطه زیاد نیستند، بنابراین می‌بایست در نظر داشته باشیم که این ایده مثل هر پتنت دیگری ممکن است هرگز روشنایی روز را ندیده و به یک محصول واقعی تبدیل نشود. به خصوص با در نظر داشتن این موضوع که شرکت‌های مختلفی بارها تلاش کرده‌اند از لنزهایی با امکان زوم سنتی و بیرون آمدن دوربین برای موبایل‌های هوشمند استفاده کنند، اما هرگز نتیجه خوبی از نظر فروش و استقبال نگرفته‌اند.

به خصوص با توجه به این موضوع که هواوی به شدت تحت تحریم آمریکا قرار گرفته و جتی پشتیبانی از سرویس‌های گوگل را هم از دست داده. بنابراین شاید تامین قطعات برای روی آوردن به سبکی متفاوت از لنز دوربین کمی دشوارتر از گذشته باشد. هرچند هیچ کدام از این موارد مانع هواوی برای فروش قابل توجه تلفن هوشمند در سراسر دنیا نشده است.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار