کد خبر: ۳۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 04
رئیس پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح کلان و الزامات امنیتی خدمات ابری با راهبری مرکز ملی فضای مجازی در دست تدوین است.
به گزارش آی تابناک : ابوذر عرب سرخی اظهار داشت: ما در پژوهشکده امنیت از سال ۹۸ تاکنون با راهبری مرکز ملی فضای مجازی درگیر پروژه‌ای تحت عنوان «طرح کلان و الزامات امنیتی خدمات ابری» هستیم.

وی ادامه داد: این الزامات امنیتی برای عرضه کنندگان خدمات ابری و دریافت کنندگان این خدمات، رهنمودهایی را ارائه می‌دهد.

عرب سرخی گفت: قالب این پروژه رویکرد حفاظت از داده برای عرضه کنندگان است که مسئولیت حقوقی و قانونی حفاظت از داده و حفظ حریم خصوصی سرویس گیرندگان را برعهده می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این طرح قرار است در صحن شورای عالی فضای مجازی مطرح و به عنوان یک سندواره الزامات کلان برای عرضه کنندگان خدمات ابری مصوب شود.

رئیس پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: پیش نویس این پروژه مطابق با الزامات سطح بالا و سیاستهای شورایعالی فضای مجازی، تا دو ماه آینده تحویل مرکز ملی فضای مجازی می‌شود.

وی گفت: کار مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده و باید آن را در تعامل با کمیسیون‌های تخصصی مرکز ملی فضای مجازی جلو ببریم.

به گفته عرب سرخی، تمامی پروژه‌های این پژوهشکده با ماهیت و مضمون کمک به حفاظت از داده‌های سازمانی و صیانت از حریم خصوصی تعریف شده و تمامی آنها مانند یک سری پازل، صیانت از حریم خصوصی و حفظ محرمانگی را پوشش می‌دهند.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار