کد خبر: ۳۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 04
شرکت‌هایی نظیر «سونی»، «شیائومی» و «سامسونگ» در حال تولید تلویزیون‌های مخصوص بازی، برای کنسول‌های Xbox Series X و PlayStation 5 هستند. افزون بر کنسول، این تلویزیون‌ها از کامپیوتر و لپ تاپ‌های بازی نیز پشتیبانی می‌کنند.
به گزارش آی تابناک : شرکت‌هایی نظیر «سونی»، «شیائومی» و «سامسونگ» در حال تولید تلویزیون‌های مخصوص بازی، برای کنسول‌های Xbox Series X و PlayStation 5 هستند. افزون بر کنسول، این تلویزیون‌ها از کامپیوتر و لپ تاپ‌های بازی نیز پشتیبانی می‌کنند. اینک شرکت Sony اولین تلویزیون‌های مخصوص بازی خود، با وضوح 4K و درگاه HDMI 2.1 را وارد بازارهای جهانی کرده است. با تلویزیون‌های مخصوص بازی X900H (XH90) آشنا شوید.

کمپانی سونی به تازگی تلویزیون های X900H (XH90) را روانه بازارهای جهانی کرده است. این خانواده در ابعاد 55، 65، 75 و 85 اینچ تولید شده و در حال حاضر با قیمت های به ترتیب 1000 دلار، 1298 دلار، 2198 دلار و 2798 دلار به فروش می رسند. تلویزیون های سری X900H (XH90) از وضوح 4K پشتیبانی کرده و می توانند فرکانس 120 هرتز را ارئه دهند. برای این منظور، سونی برای اولین بار از درگاه HDMI 2.1 بهره گرفته است.

SONY-X900-2.jpg

با این وجود راه اندازی کامل این درگاه، به یک آپدیت نرم افزاری موکول شده است. تلویزیون‌های X900H (XH90) افزون بر فرکانس 120 هرتزی که برای کنسول‌های بازی نسل نهم مناسب است، از فناوری VRR (Variable Refresh Rate) و ALLM (Auto Low Latency Mode) نیز پشتیبانی می‌کنند. این دو فناوری در زمینه نرخ بروزرسانی متغییر و تاخیر پایین ورودی سیگنال مورد استفاده قرار می گیرند.

سیستم روشنایی FALD این تلویزیون، منجر به افزایش شدت روشنایی پنل می‌شود که پشتیبانی از HDR را به همراه دارد. این خانواده به سیستم عامل Android TV 9.0 (Pie) مجهز شده و از AirPlay 2، دستیار صوتی گوگل و HomeKit نیز بهره می برند. ویژگی دیگر تلویزیون های مخصوص بازی X900H (XH90) شرکت سونی، سیستم صوتی پیشرفته Acoustic Multi-Audio با پشتیبانی از استاندارد Dolby Atmos است. این برای اولین بار است که چندین کمپانی معروف، اقدام به ساخت تلویزیون‌های بهینه برای کنسول‌های بازی و گیم کرده‌اند. تلویزیون‌های X900H (XH90) برای PS5 و XBX یک گزینه ایده آل خواهند بود.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار