کد خبر: ۳۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 04
نزدیک به سه سال است که تمام نرم‌افزارهای رسمی و غیر رسمی موجود بر روی گوشی‌های iOS به شکل 64 بیتی عرضه می‌شوند، اما محقق شدن این موضوع برای نرم‌افزارهای اندرویدی کمی بیشتر زمان برده است.
به گزارش آی تابناک : نزدیک به سه سال است که تمام نرم‌افزارهای رسمی و غیر رسمی موجود بر روی گوشی‌های iOS به شکل 64 بیتی عرضه می‌شوند، اما محقق شدن این موضوع برای نرم‌افزارهای اندرویدی کمی بیشتر زمان برده است. در نهایت پس از سال‌ها انتظار مراحل توسعه نسخه 64 بیتی مرورگر محبوب گوگل کروم برای سیستم عامل موبایلی اندروید به پایان رسیده و به زودی عرضه خواهد شد.

به طور معمول توسعه و بروزرسانی نرم‌افزارها بر روی سیستم عامل اندروید به نسبت iOS زمان بر است، زیرا گوشی‌های iOS از یک سخت‌افزار مشخص استفاده می‌کنند و همه آن‌ها توسط شرکت اپل تولید شده‌اند، اما در بازار جهانی هزاران مدل گوشی اندرویدی با سخت‌افزار‌های کاملاً متفاوت وجود دارد، به همین دلیل توسعه و بهینه‌سازی نرم‌افزارهای بر روی اندروید بسیار دشوارتر از iOS خواهد بود.

در حال حاضر نسخه آزمایشی مرورگر کروم 85 در اختیار توسعه دهندگان و تسترها قرار گرفته است و نسخه پایدار آن در ماه اوت سال جاری عرضه خواهد شد. البته پیشنهاد می‌کنیم که تا زمان عرضه نسخه پایدار مرورگر کروم 64 بیتی صبر کنید، زیرا نسخه‌های آزمایشی به طور معمول باگ‌های بسیار زیاد و آزار دهنده‌ای دارند و تجربه کاربری شما را به طور جدی تحت تاثیر قرار خواهند داد.

به لطف نسخه 64 بیتی مرورگر کروم می‌توانید صفحات وب و تب‌های مورد نظر را با سرعت بالاتری باز کنید و دیگر با کندی مواجه نخواهید شد. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، امتیاز ثبت شده توسط مرورگر کروم 85 در بنچمارک Octane 2.0 بسیار بیشتر از کروم 83 است.

البته باید در نظر داشت که دست یافتن به امتیاز بالاتر در بنچمارک Octane 2.0 تنها به 64 بیتی شدن مرورگر کروم ربط ندارد و بهینه‌سازی‌های‌ صورت گرفته نیز تأثیرات مثبت بسیاری بر روی این موضوع خواهند داشت. طبق اعلام رسمی گوگل، نسخه 64 بیتی مرورگر کروم در تاریخ 1 اوت 2020 بر روی فروشگاه نرم‌افزاری Play Store عرضه خواهد شد.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار