کد خبر: ۳۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 04
ناچ یا همان بریدگی نمایشگر از چند سال پیش توس کمپانی اپل شروع و به مرور زمان به سمت دستگاه‌های اندرویدی پیشی گرفت. اما مسئله که در این میان وجود داشت این بود که کمپانی اپل با وجود اینکه بنیان گذار این طراحی بود از نظر بهبود عملکرد این بخش و کوچک‌تر کردن حاشیه نمایشگر خود نسبت به دیگر دستگاه‌های اندرویدی، عقب مانده بود.
به گزارش آی تابناک : ناچ یا همان بریدگی نمایشگر از چند سال پیش توس کمپانی اپل شروع و به مرور زمان به سمت دستگاه‌های اندرویدی پیشی گرفت. اما مسئله که در این میان وجود داشت این بود که کمپانی اپل با وجود اینکه بنیان گذار این طراحی بود از نظر بهبود عملکرد این بخش و کوچک‌تر کردن حاشیه نمایشگر خود نسبت به دیگر دستگاه‌های اندرویدی، عقب مانده بود. اما ظاهرا برنامه اپل برای حذف ناچ از آیفون‌های آینده به زودی شروع خواهد شد و خبر‌های جذابی در پی این ماجرا در آینده منتشر خواهد شد.

کمپانی‌های زیادی مثل سامسونگ، هوآوی، موتورولا و… انواع بریدگی‌های نمایشگر را بر روی دستگاه‌های خود تست کرده‌اند. از حالت آبشار یا همان بریدگی لبه بالایی نمایشگر تا Hole Punch که به تازگی شاهد محبوبیت این نوع طراحی در بین دستگاه‌های بالارده و پرچمدار هستیم.

نمایشگرهای OLED آیفون 12

برنامه اپل برای حذف ناچ و قرارگیری دوربین سلفی زیر نمایشگر دستگاه؟

اما برنامه اپل برای حذف ناچ به احتمال زیاد برای طرفداران اپل که از طراحی حاشیه‌ی بالای نمایشگر دستگاه‌های جدید اپل ناراضی بودند و هستند، خبر خوبی خواهد بود. بنابر گزارشات و اطلاعات جدید منتشر شده اپل درحال کار بر روی طراحی جدیدی بر روی گوشی‌های نسل آینده خود است تا بتواند از شر بریدگی عظیم بالای نمایشگر دستگاه‌های کنونی خود رها شود.

این بدین معنا است که اپل به احتمال زیاد به تصمیم جدیدی برای قرار دادن سنسور و دوربین سلفی دستگاه‌های آینده خود گرفته است. همچنین از آنجایی که به تازگی شایعات استفاده شرکت‌های چینی از دوربین زیر نمایشگر خبرساز شده است احتمال اینکه اپل این موضوع را در طراحی جدید خود عملی کند بسیار زیاد است. اگرچه باید این موضوع را در نظر گرفت که با توجه به اینکه دوربین سلفی بر زیر نمایشگر دستگاه قرار می‌گیرد، احتمال اینکه شاهد افت کیفیت دوربین جلوی دستگاه باشیم زیاد است. باید دید که کمپانی‌های سازنده تلفن همراه در سال 2020 و یا 2021 از خود چه طراحی‌های بروز و جدیدی را ارائه خواهند داد.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار