کد خبر: ۳۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 04
جمعه‌ای دیگر از راه رسید و یکی دیگر از نیازهای روزمره مردم به ناگاه گران شد. روز گذشته کاربران در شبکه‌های اجتماعی از حذف بسته های بلندمدت ایرانسل خبر دادند، به طوریکه در صورت نیاز به تمدید اینترنت، طولانی‌ترین بسته، یک ماه بود که آن هم با افزایش قیمت عجیبی همراه بود.
به گزارش آی تابناک : جمعه‌ای دیگر از راه رسید و یکی دیگر از نیازهای روزمره مردم به ناگاه گران شد. روز گذشته کاربران در شبکه‌های اجتماعی از حذف بسته های بلندمدت ایرانسل خبر دادند، به طوریکه در صورت نیاز به تمدید اینترنت، طولانی‌ترین بسته، یک ماه بود که آن هم با افزایش قیمت عجیبی همراه بود. اما حالا به نظر می‌رسد که حذف بسته‌ها، پیش زمینه‌ای برای گران شدن بسته های اینترنت ایرانسل و همراه اول بود.

هدف از حذف بسته های بلندمدت ایرانسل چه بود؟

امروز دوباره بسته‌های مدت به گزینه‌های تمدید اینترنت ایرانسل بازگشتند، اما این بسته‌ها، هیچ شباهتی به آنچه که پیش‌تر امکان شارژ آنها وجود داشت، نبود. حجم اینترنت بین‌الملل تقریباً در اکثر بسته‌ها با کاهش همراه شده است. اما شاید این بدترین قسمت ماجرا نباشد. قیمت بسته‌های اینترنت این اپراتور ایرانسل و همراه اول با افزایش عجیبی همراه بوده است. قیمت بسته ها در برخی موارد 2 برابر و حتی بیشتر هم شده است.

به عنوان مثال و به نقل از کاربران توئیتر، بسته 90 روزه 24 گیگابایتی  ایرانسل که با قیمت 58 هزار تومان قابل خریداری بود، حالا به 90 روزه 17 گیگابایتی تبدیل شده و قیمت آن 79 هزار تومان شده است. کاربر دیگری گفته است که بسته 15 گیگابایتی همراه اول که 36 هزار تومان بود، حالا 7.5 گیگابایتی شده است. به نظر می‌رسد که استراتژی دو شرکت در گران کردن بسته‌ها کمی متفاوت بوده است. ایرانسل در کنار افزایش قیمت، حجم بسته‌ها را نیز کاهش داده است، در حالیکه همراه اول بسته‌های حجمی خود را با قیمت قبل اما با 50 درصد حجم سابق به کاربران پیشنهاد داده است.

نکته تأسف برانگیز ماجرا اینست که این افزایش قیمت بدون هیچ اطلاع‌رسانی قبلی و با جهش بسیار بالایی همراه بوده است. طبیعتاً این موج گرانی اینترنت همراه، باعث خواهد شد تا بخش بزرگی از کاربران نتوانند بسته‌های پیشین خود را شارژ کنند. این موضوع برای افرادی که کار و تحصیل آنها با اینترنت گره خورده است، مشکل ساز خواهد شد.

سکوت وزیر ارتباطات در واکنش به گران شدن بسته های اینترنت ایرانسل و همراه اول

آذری جهرمی که از فعال‌ترین مسئولین دولت در شبکه‌های اجتماعی بود و همواره اپراتورهای ثابت را به دلیل نوع کیفیت و قیمت مورد سرزنش قرار می‌داد، در برابر افزایش دو برابر قیمت اینترنت اپراتورها، تا این لحظه سکوت پیشه کرده است. بدیهی است که این بالا بردن قیمت‌ها، خودجوش نبوده و پیش از این مجوزهای لازم برای این افزایش قیمت‌ها کسب شده است. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که اعتراضات کاربران راه به جایی ببرد.







منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار