کد خبر: ۳۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 02
مایکروسافت ضمن معرفی بیلد جدید ویندوز ۱۰ از طراحی جدید منوی استارت آن رونمایی کرد. حالا پس زمینه لوگوها و اپلیکیشن‌ها نیمه شفاف شده و ظاهر یکدست تری به آن‌ها داده است.
به گزارش آی تابناک : مایکروسافت ضمن معرفی بیلد جدید ویندوز ۱۰ از طراحی جدید منوی استارت آن رونمایی کرد. حالا پس زمینه لوگوها و اپلیکیشن‌ها نیمه شفاف شده و ظاهر یکدست تری به آن‌ها داده است.

مایکروسافت در بیانیه مطبوعاتی خود در مورد ظاهر جدید منوی استارت می‌گوید: «ما در حال تازه سازی منوی استارت با یک طراحی ساده تر هستیم که با حذف رنگ از پس زمینه فضای مربعی لوگوها و اپلیکیشن‌ها، به آن‌ها ظاهر یکدست تر و نیمه شفاف می‌دهد.»

مایکروسافت با این کار علاوه بر ساده تر کردن ظاهر منوی استارت پیدا کردن اپ‌هایی که کاربر بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کند را آسان تر کرده است. این تغییر با اینکه چندان قابل توجه نیست، اما ظاهر منوی استارت را مرتب تر کرده و از یکنواختی لوگوها و اپلیکیشن‌ها به خاطر استفاده از رنگ یکسان در پس زمینه جلوگیری می‌کند.

پنجره Alt+Tab نیز در آخرین بیلد ویندوز تغییراتی پیدا کرده است. به گفته این شرکت حالا تمام تب‌های باز در مرورگر اج کرومیوم در پنجره Alt+Tab نمایش داده می‌شوند. این تغییر ممکن است برای کاربران حرفه‌ای ویندوز کمی گیج کننده باشد، اما به گفته مایکروسافت می‌توان ظاهر آن را به حالت کلاسیک برگرداند.

مایکروسافت همچنین تغییرات کوچک تری را هم در ویندوز ۱۰ اعمال کرده است. حالا در Taskbar یا نوار وظیفه اپلیکیشن Xbox برای کاربران Xbox Live و اپ Your Phone برای کاربران اندروید به شکل پیش فرض پین خواهند شد. این تغییر برای کاربرانی که اکانت جدید در PC ساخته‌اند و یا برای اولین بار لاگین کرده‌اند، قابل مشاهده خواهد بود و نوار وظیفه فعلی دست نخورده باقی خواهد ماند.

حالا در سمت راست و بالای نوتیفیکیشن‌ها علامت X به نمایش در خواهد آمد تا بتوان با سرعت بیشتر آن‌ها را بست. همچنین اطلاعات صفحه System در قسمت Control Panel به صفحه About در Settings منتقل شده‌اند.

تغییرات فوق در حال حاضر در قالب آپدیت Preview Build 20161 برای کاربران عضو Windows Insiders منتشر شده است.




منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار