کد خبر: ۳۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 02
آیفون های 12 بدون شارژر و حتی EarPods در درون جعبه راهی بازار خواهند شد. Ming-Chi Kuo تحلیلگر مشهوری که در زمینه محصولات اپل، همواره نظرات موثقی اراده کرده است، روز گذشته در خصوص این موضوع با MacRumors صحبت کرده است.
به گزارش آی تابناک : آیفون های 12 بدون شارژر و حتی EarPods در درون جعبه راهی بازار خواهند شد. Ming-Chi Kuo تحلیلگر مشهوری که در زمینه محصولات اپل، همواره نظرات موثقی اراده کرده است، روز گذشته در خصوص این موضوع با MacRumors صحبت کرده است. جالب است بدانید که او تنها کسی نیست که چنین نظر دارد و تحلیلگران Barclays نیز هفته گذشته پیش‌بینی مشابهی کرده بودند.

Kuo گفته است که اپل به جای آداپتور شارژی که در جعبه گوشی‌ها قرار می‌داد، یک آداپتور شارژ 20 وات جدید را به عنوان یک لوازم جانبی اختیاری برای آیفون‌ها معرفی خواهد کرد. این شرکت قصد دارد در ادامه سال تولید شارژرهای 5 وات و 18 وات فعلی را هم متوقف کند. گفته شده که سبک طراحی شارژر 20 وات جدید، شبیه به همان شارژرهای 18 وات خواهد بود. پیش‌تر در تصاویر لو رفته از این شارژر سریع دیده بودیم که دارای پورت USB-C است.

آیفون های 12 بدون شارژر

آیا آیفون های 12 بدون شارژر ارزان‌تر خواهند بود؟

شاید در نگاه اول تصور کنید که نبود شارژر در جعبه آیفون 12 باعث شود تا این گوشی با قیمت کمتری در مقایسه با نسل قبل راهی بازار شود. اما Kuo معتقد است که هزینه تولید آیفون‌های 12 اپل به دلیل پشتیبانی از شبکه 5G به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

به عقیده او اپل قصد دارد با حذف EarPods و آداپتور شارژ از جعبه، هزینه تمام شده برای گوشی‌های خود را کاهش دهد، تا بتواند گوشی‌های سری آیفون 12 با قیمتی در سطح آیفون 11 راهی بازار کند. بدین ترتیب اگر کاربری قصد استفاده از این دو کالا را داشته باشد (که طبیعتا برای شارژ گوشی به یک شارژر نیاز خواهد داشت!)، می‌تواند آنها را جداگانه خریداری کند.

تحلیلگران Barclays در پیش‌بینی‌های خود اذعان کردند که کابل شارژ با پورت لایتنیگ و USB-C، تنها لوازم جانبی بود که در جعبه گوشی‌های سری آیفون 12 قرار خواهد گرفت. Kuo نیز پیش‌بینی کرده است که اپل در ادامه سال، نسل دوم گوشی iPhone SE را بدون شارژر 5 وات راهی بازار خواهد کرد. با این حال، او گفته است که نسل فعلی آیپد 10.2 اینچی، آیپد ایر و آیپد مینی همچنان دارای شارژر 12 وات خواهند بود.

چنانچه این موضوع صحت داشته باشد و آیفون‌های گرانقیمت نسل جدید اپل بدون شارژر راهی بازار شوند، قیمت خرید این گوشی‌ها در بازار ایران نجومی‌تر از همیشه خواهد بود. چراکه در کنار هزینه خرید گوشی، رجیستری و دستمزد فروشندگان باید خرید یک شارژر گرانقیمت و در صورت تمایل EarPods را نیز مد نظر قرار دهید.






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار