کد خبر: ۳۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 02
یک شرکت فضایی تازه تأسیس در اقدامی جالب تولد هم‌بنیانگذار شرکت را با روشن کردن شمع‌های کیک تولد او با موتور راکت جشن گرفت.
به گزارش آی تابناک : «Firefly Aerospace»، یک شرکت هوافضای خصوصی واقع در ایالت تگزاس آمریکاست که قصد دارد ارسال ماهواره‌های کوچک به فضا را با هزینه کمتر انجام دهد. اعضای این شرکت برای جشن گرفتن تولد ۴۳ سالگی هم بنیانگذار این شرکت در اقدامی جالب شمع های کیک تولد او را با موتور راکت روشن کردند.

«Tom Markusic»، دیگر بنیانگذار شرکت Firefly Aerospace می‌گوید: «یکی از بزرگ ترین مشکلات روز تولد هر فردی روشن کردن همه شمع‌های کیک است. آن‌ها آب می‌شوند و دستان شما را می‌سوزانند. روشن کردن آن‌ها واقعاً مشکل است. برای حل این مشکل ما راهکار منحصر به فردی را ابداع کردیم که به کمک آن می‌توان همه شمع‌های کیک را همزمان روشن کرد.»

در ادامه ویدیو تلاش اعضای شرکت برای آماده کردن مقدمات روشن کردن شمع‌ها با رسم شکل روی تخته نمایش داده می‌شود. سرانجام پس از اتمام شمارش معکوس موتور راکت این شرکت که Reaver نام دارد با غرشی سهمگین روشن شده و کیک را به یک تکه زغال تبدیل می‌کند.

مرحله اول راکت Alpha از چهار موتور Reaver نیرو می‌گیرد.

شرکت Firefly Aerospace سال ۲۰۱۷ تأسیس شده و در حال توسعه راکتی به نام Firefly Alpha است که اواخر سال جاری میلادی آزمایش خواهد شد و پرتاب آن نیز برای سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است. این راکت توانایی حمل یک تن بار به مدار نزدیک به زمین و ۶۰۰ کیلوگرم محموله به مدار خورشید آهنگ را دارد.

این شرکت همچنین در حال توسعه راکت قدرتمندتری به نام Beta و همچنین یک فرودگر ماه با نام Genesis برای ناسا است که اگر در رقابت با دیگر شرکت‌ها برگزیده شود، از آن برای ارسال محموله برای مأموریت بازگشت به ماه در سال ۲۰۲۴ موسوم به «آرتمیس» استفاده خواهد شد.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار