کد خبر: ۳۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 01
اسپاتیفای نوامبر سال گذشته تأیید کرد که در حال آزمایش قابلیت نمایش متن ترانه‌ همزمان با پخش آن در برخی کشورهاست. حال این سرویس از فعال کردن قابلیت یاد شده در ۲۶ کشور شامل کشورهای جنوب شرقی آسیا، هند و آمریکای لاتین خبر داده است.
به گزارش آی تابناک : اسپاتیفای نوامبر سال گذشته تأیید کرد که در حال آزمایش قابلیت نمایش متن ترانه‌ همزمان با پخش آن در برخی کشورهاست. حال این سرویس از فعال کردن قابلیت یاد شده در ۲۶ کشور شامل کشورهای جنوب شرقی آسیا، هند و آمریکای لاتین خبر داده است.

به گزارش «تک کرانچ»، اسپاتیفای در همکاری با سرویس ارائه دهنده متن آهنگ Musixmatch می‌خواهد امکان مشاهده متن ترانه همزمان با پخش آن را برای کاربران بیشتری فعال کند. اسپاتیفای آبان ماه سال گذشته در همکاری با Musixmatch این قابلیت را آزمایش کرد و حالا آن را به طور رسمی منتشر کرده است.

این قابلیت متن ترانه را مطابق با زبان آهنگ نمایش داده و کاربر برای فعال کردن آن کافیست روی دکمه Lyrics در پایین صفحه Now Playing ضربه بزند. این قابلیت در کشورهای آرژانتین، برزیل، کلمبیا، شیلی، مکزیک، پرو، بولیوی، کاستاریکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، گواتمالا، هندوراس، هند، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، السالوادور، اوروگوئه، ویتنام، فیلیپین، اندونزی، مالزی، تایلند، تایوان، سنگاپور و هنگ کنگ فعال شده است.

اسپاتیفای قبلا هم با Musixmatch همکاری کرده اما سال ۲۰۱۶ به همکاری با این سرویس خاتمه داد و از ارائه دهنده متن ترانه Genius برای قابلیت Behind the Lyrics استفاده کرد. از سال ۲۰۱۶ سرویس Genius بخش‌هایی از متن ترانه‌ها و همچنین نظرات و پیش داستان متن ترانه‌ها را برای سرویس Behind the Lyrics فراهم کرده اما متن کامل آهنگ‌ها را ارائه نمی‌کرد.

تأخیر اسپاتیفای در فعال کردن این قابلیت به دلیل پیچیدگی‌های حقوقی پیرامون مجوز متن ترانه هاست. به همین دلیل فراهم کردن دسترسی قانونی کاربران به متن ترانه‌ها برای سرویس‌های استریمینگ از جمله اسپاتیفای کار مشکلی است. برای نمونه سرویس Genius سال گذشته از گوگل به اتهام کپی کردن متن ترانه‌ها شکایت 50 میلیون دلاری کرد.






منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار