کلید اصلی در دستیابی به این ضخامت کم، استفاده از تکنیک خمش نور موسوم به اپتیک پنکیک است که امکان بازتاب چندین باره تصویر نمایش داده شده در یک فضای محدود را میدهد. طراحی این عینک به گونهای است که فاصله کانونی ظاهری تصویر را بطور موثری افزایش میدهد.
نمونه آزمایشی این نمایشگر با وجود ضخامت کم، میتواند میدان دید افقی ۹۰ درجهای ارائه دهد که نسبت به صفحه نمایشهای واقعیت افزوده مایکروسافت هولولنز و مجیک لیپ عملکرد بسیار بهتری دارد و میتوان آن را با Oculus Rift و Quest مقایسه کرد. با این وجود، عملکرد پایینتری در مقایسه با هدستهای اچتیسی دارد.
از آنجایی که نمایشگر فیسبوک بجای LCD از لیزرها برای خلق تصویر استفاده میکنند، نمیتوان رزولوشن دقیقی را برای آن اعلام کرد و رزولوشن آن تقریبا متغیر است. محققان اعلام کردهاند که تصاویر در مرکز نمایشگر کیفیت بسیار بالایی خواهند داشت که برای دستیابی به این کیفیت در نمایشگرهای LCD، به تراکم پیکسلی فوقالعاده بالایی نیاز است.
با وجود پتانسیل بالا، این نمایشگر هولوگرافیک آزمایشی محدودیتهایی نیز دارد. نمونه کنونی محتوا را تنها در چندین سایه سبز رنگ نشان میدهد. نمایش تصاویر تمام رنگی نیازمند ادغام لیزرهای قرمز و آبی است که نیاز به طراحی دقیق و کار مهندسی دارد، با این وجود این لیزرها میتوانند گاموت رنگی عریضتری نسبت به پنلهای LCD در هدستهای کنونی ارائه کنند.
فیسبوک تنها شرکتی نیست که هدست واقعیت مجازی و افزوده توسعه میدهد. اپل از چندین سال پیش در حال توسعه چنین هدست هایی ست و گوگل نیز اخیرا شرکت فعال در زمینه عینکهای واقعیت افزوده «North» را خریداری کردهاست.