کد خبر: ۳۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 01
کوالکام سری جدیدی از چیپست های مخصوص وسایل پوشیدنی خود را معرفی کرد که متشکل از دو مدل Snapdragon Wear 4100 و +4100 هستند. این چیپست ها می‌توانند بالاخره سیستم عامل Wear OS را قابل استفاده کنند.
به گزارش آی تابناک : کوالکام سری جدیدی از چیپست های مخصوص وسایل پوشیدنی خود را معرفی کرد که متشکل از دو مدل Snapdragon Wear 4100 و +4100 هستند. این چیپست ها می‌توانند بالاخره سیستم عامل Wear OS را قابل استفاده کنند. در ادامه به معرفی و مشخصات چیپست های جدید Snapdragon Wear 4100 می‌پردازیم.

+Snapdragon Wear 4100 متشکل از بخش‌های SoC اصلی، یک کمک پردازنده Always-On (AON) برای مواقع کار با مصرف پایین و پردازش‌های سبک، PMIC برای مدیریت مصرف انرژی،  RF برای مودم و GPS، بلوتوث، Wi-Fi و RFFE است. آنچه که +Snapdragon Wear 4100 را از مدل بدون پسوند + متمایز می‌کند، برخورداری از کمک پردازنده AON است. سایر ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دو چیپست مشابه است.

5454554.jpg

چیپست مخصوص لوازم پوشیدنی اسنپدراگون +Wear 4100 کوالکام با استفاده از فناوری ساخت 7 نانومتری تولید می‌شود و در بخش SoC اصلی دارای چهار هسته پردازشی 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A53، کنترلر حافظه با پشتیبانی از حافظه 750 مگاهرتزی LPDDR3  و حافظه داخلی eMMC 4.5 است. همچنین این چیپست از پردازنده سیگنال تصویر (ISP) دوقلو با پشتیبانی از دوربین‌های تا 16 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب این چیپست تعبیه دوربین در وسایل پوشیدنی جدید را ممکن کرده است.

به ادعای کوالکام +Wear 4100 نسبت به Wear 3100 نسل قبل ارائه 85 درصد کارایی بالاتر را دنبال می‌کند. چیپست های سری Wear 4100 دارای مودم 4G LTE، یک پردازنده سیگنال دیجیتال (DSP) مجزا، قابلیت‌های ویژه کار با مصرف انرژی پایین، پشتیبانی از Cat.4 LTE و آنتن دوتایی هستند.

56565656.jpg

به‌کارگیری کمک پردازنده AON جدید امکان کاهش مصرف باتری را در عین توانایی نمایش تا 64 میلیون رنگ می‌دهد که در نسل قبل تنها 16 میلیون رنگ بود. کارکرد اصلی کمک پردازنده انجام مورد مرتبط با پایش و نمایش ضربات قلب، خواب، شمارش گام‌ها، آلارم ها، تایمرها و بازخوردها است. همچنین این کمک پردازنده سرعت بالاتری در فعال کردن وسیله پوشیدنی در زمان نگاه کردن به وسیله پوشیدنی دارد.

چیپست های Wear 4100 کوالکام دارای قابلیت Wi-Fi a/b/g/n و بلوتوث 5.0 نیز هستند که مصرف انرژی را نزدیک به 25 درصد کاهش می‌دهد. این پلتفرم برای سیستم عامل Wear OS گوگل و نسخه منبع باز آن طراحی شده است.

کوالکام اعلام کرد ساعت هوشمند جدید Mobvoi TicWatch Pro 3 با بهره‌مندی از چیپست جدید +Wear 4100 روانه بازار می‌شود. ساعت‌های هوشمند بیشتری طی یک ماه پیش رو با چیپست های جدید Wear 4100 رونمایی خواهند شد.

حالا باید منتظر ماند و دید پس از چند سال عرضه لوازم پوشیدنی بر پایه سیستم عامل Wear OS گوگل با سخت افزارهای نه چندان پرقدرت و نرم افزار ضعیف، Snapdragon Wear 4100 می‌تواند شانس تازه‌ای برای Wear OS فراهم کند یا نه. اپل با پلتفرم اختصاصی خود یکه تاز بازار لوازم پوشیدنی است.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار