کد خبر: ۳۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 30
مایکروسافت برای بازیابی فایل های پاک شده از ویندوز برنامه اختصاصی خود، با نام Windows File Recovery را ارائه کرده است. این یعنی اگر به اشتباه فایل‌های موجود در کامپیوتر ویندوزی خود را حذف کنید، می‌توانید از طریق Windows File Recovery که از طریق دستوری در کامند ویندوز اجرا می‌شود، آنها را بازیابی کنید.
به گزارش آی تابناک : مایکروسافت برای بازیابی فایل های پاک شده از ویندوز برنامه اختصاصی خود، با نام Windows File Recovery را ارائه کرده است. این یعنی اگر به اشتباه فایل‌های موجود در کامپیوتر ویندوزی خود را حذف کنید، می‌توانید از طریق Windows File Recovery که از طریق دستوری در کامند ویندوز اجرا می‌شود، آنها را بازیابی کنید.

Windows File Recovery و بازیابی فایل های پاک شده از ویندوز

این ابزار می‌تواند فایل‌ها و اسناد حذف شده را از هارد درایو، درایوهای USB و حتی کارت‌های حافظه دوربین‌ها نیز بازیابی کند. البته هنوز امکان بازیابی فایل‌ها از حافظه‌های ابری و یا فایل‌های اشتراک گذاشته شده در شبکه در این برنامه در نظر گرفته نشده است.

مانند هر ابزار دیگری، برای بازیابی فایل‌های حذف شده توسط ویندوز فایل ریکاوری، بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنید تا مطمئن باشید، فایل دیگر برروی آن حافظه ایجاد نشده باشد. با استفاده از ابزار جدید مایکروسافت، شما می‎توانید فایل‌های MP3، ویدئوهای MP4، اسناد PDF، عکس‌های JPEG و فایل‌های Word، Excel و PowerPoint را بازیابی کنید.

Windows File Recovery و بازیابی فایل های پاک شده از ویندوز

برنامه ریکاوری مایکروسافت به صورت پیش‌فرض و در درجه اول برای فایل سیستم‌های NTFS طراحی شده است. این برنامه فایل‌ها را از دیسک‌هایی که دچار مشکل شده و یا پس از آنکه شما آنها را فرمت کرده باشید، بازیابی خواهد کرد. اما حالت دوم این برنامه که Signature Mode است، برای کاربران محبوب‎تر خواهد بود، چراکه به آنها اجازه بازیابی نوع به خصوصی از فایل‌ها در فایل‌ سیستم‌های FAT، exFAT و ReFS را می‌دهد. البته احتمالاً در این حالت، بازیابی فایل‌ها زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

Windows File Recovery بدون شک یک ابزار کاربردی برای افرادی خواهد بود که سابقه خوبی در حذف اشتباهی فایل مهم کامپیوتر خود دارند و یا یکی از درایوهای خود را به اشتباه حذف کرده‌اند. نسخه قبلی این قابلیت در ویندوز 10 در نظر گرفته شده که به کاربران اجازه بازیابی اسناد و فایل‌های حذف شده را می‎شود. اما برای استفاده از آن باید از طریق File History گزینه مربوطه را فعال کنید، چرا که به طور پیش‌فرض خاموش است.






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار