کد خبر: ۳۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 30
در اولین روزهای فروردین ماه بود که وزیر ارتباطات با وعده 4 برابر شدن سرعت اینترنت خانگی و آغاز عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان‌های قم و تهران را در حساب توئیتر خود، کاربران را به بهبود نسبی وضعیت اینترنت ثابت کمی امیدوار کرد.
به گزارش آی تابناک : در اولین روزهای فروردین ماه بود که وزیر ارتباطات با وعده 4 برابر شدن سرعت اینترنت خانگی و آغاز عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان‌های قم و تهران را در حساب توئیتر خود، کاربران را به بهبود نسبی وضعیت اینترنت ثابت کمی امیدوار کرد. تا امروز 175 هزار مشترک اینترنت VDSL را در خواست کرده‌اند و با گذشت 3 ماه هنوز به اینترنت پرسرعت‌تر به آنها تعلق نگرفته است.


ثبت درخواست 175 هزار مشترک اینترنت VDSL

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات امروز و در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، درخصوص آخرین وضعیت تبدیل اینترنت ADSL به VDSL گفت:

برای تبدیل تجهیزات مشترکان به VDSL، به 330 هزار مشترک در تهران مراجعه شده که 175 هزار مشترک اعلام نیاز کردند و مخابرات در حال فراهم کردن امکانات است تا بتواند تجهیزات را برای آنها دایر کند.

بیدخام در ادامه با اشاره به برنامه‌های مخابرات اعلام کرد که تصمیم بر اینست که پس از شهر تهران و قم، در شهرهای اصفهان، تبریز، کرج، شیراز و اهواز هم مشترکان ADSL به VDSL تبدیل شوند. او در ادامه افزود:

در طرح کلی توسعه 5 میلیون پورت تا پایان سال را در برنامه داریم که در دستور کار شرکت مخابرات ایران است که هیات مدیره هم مصوب کرده و دنبال فرآیندهای حقوقی و مالی هستند که بتوانیم 5 میلیون پورت را تهیه کنیم و در کشور توسعه دهیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات در رابطه با تجهیزات مورد نیاز برای تبدیل اینترنت از ADSL به VDSL اشاره کرد که مصرف کنندگان به تجهیزاتی از جمله مودم نیاز دارند. چراکه مودم معمولی ADSL با آن متفاوت است. از طرف دیگر مخابرات هم از سمت خود نیاز به تجهیزاتی دارد که در حال خرید و آماده‌سازی آنها است.

اینترنت VDSL چه زمانی راه‌اندازی می‌شود؟

متأسفانه در میان وعده‌های مسئولین مبنی بر افزایش سرعت اینترنت، خبری از زمان دقیق ارائه این سرویس‌ها نیست. باوجود گذشت 3 ماه از وعده وزیر مبنی بر 4 برابر شدن سرعت اینترنت، هنوز این موضوع عملی نشده است. البته این اولین باری نیست که آذری جهرمی چنین ادعایی را مطرح کرده است. او درست یک سال پیش، در تیرماه سال 98 اعلام کرده بود "از فردا امکان تبدیل ADSL خانگی به سرویس‌های پرسرعت VDSL فراهم میشه، 4 برابر سرعت فعلی!” اما همانطور که مشاهده می‌کنید، هنوز چنین امکانی برای مشترکین فراهم نشده و زمان دقیقی هم برای شروع ارائه این سرویس تعیین نشده است.






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار