کد خبر: ۳۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 30
چند روز پیش یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه فین‌تک، «وایرکارد» از گم شدن ۲.۲ میلیارد دلار پول خبر داد که نتیجه‌اش، دستگیری مدیرعامل سابق آن و همچنین کاهش ۹۰ درصدی ارزش سهام بود، البته پس از چند روز سهام آن رشد اندکی را تجربه کرده است.
به گزارش آی تابناک : چند روز پیش یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه فین تک، «وایرکارد» از گم شدن ۲.۲ میلیارد دلار پول خبر داد که نتیجه‌اش، دستگیری مدیرعامل سابق آن و همچنین کاهش ۹۰ درصدی ارزش سهام بود، البته پس از چند روز سهام آن رشد اندکی را تجربه کرده است.

نزدیک به دو هفته پیش بود که وایرکارد اعلام کرد ۱.۹ میلیارد یورو (۲.۱۵ میلیارد دلار) از ترازنامه این شرکت گم شده است. پس از این گزارش، مدیرعامل آن به سرعت از سمت خود استعفا داد، اما این کار مانع از دستگیری وی نشد و ارزش سهام کمپانی نیز کاهش شدیدی را تجربه کرد.

چند روز پیش دادستان‌های آلمان حکم دستگیری «مارکوس براون» را به ظن حسابداری غلط و دستکاری مالی، صادر کردند و براون نیز خود را تحویل مقامات مونیخ داد. مدیرعامل سابق این شرکت متهم به دستکاری ترازنامه و همچنین قیمت سهام است.

در حالی که این شرکت آلمانی ابتدا خبر از گم شدن این مقدار پول داده بود، پس از مدتی ادعا کرد که این مقدار پول در حساب‌های آن وجود نداشته است. چند روز پس از این رسوایی، وایرکارد درخواست اعسار کرد. اعسار برخلاف ورشستگی تجاری، امکان تصرف اموال را فراهم می‌کند.

وایرکارد

روز پنجشنبه این شرکت از پر کردن پرونده برای اعلام اعسار در دادگاه مونیخ خبر داد که علت آن بدهی بیش از حد بود. پیش از اینکه وایرکارد درخواست ورشکستگی را ارائه کند، خرید و فروش سهام آن در بازار معلق شد. شرکت‌ها معمولا زمانی درخواست اعسار می‌کنند که در زمان بازپرداخت بدهی‌ها، به اهداف مالی خود دست پیدا نمی‌کنند.

در آلمان، قانون اعسار بدین شکل است که شرکت می‌تواند همچنان به تجارت خود با این امید که سرمایه‌گذار جدید آن را تصاحب کند، ادامه دهد و همین موضوع باعث شده که وایرکارد همچنان در بازار فعالیت داشته باشد.

اخیرا Business Insider در گزارشی به این موضوع اشاره کرده که کاهش شدید ارزش سهام این شرکت می‌تواند برای صندوق‌های پوشش ریسک سودآور باشد. شرکت‌های فعال در حوزه فین‌تک وضعیت مالی تقریبا مناسبی دارند و هنوز مشخص نشده که چرا وایرکارد با مشکلات شدیدی روبه‌رو شده است.

یکی از سوالات مهم این است: خروج این شرکت آلمانی از بازار می‌تواند به نفع رقبا باشد؟ به اعتقاد کارشناسان کمپانی‌های دیگر شانس کمی برای افزایش سهم خود در بازار خواهند داشت. ارزش وایرکارد که نزدیک به دو هفته پیش در ازای هر سهم ۱۰۴ یورو بود، هم اکنون به ۳ یورو رسیده که البته نسبت به ارزش ۱.۲۸ یورویی آن در روز جمعه، افزایش داشته است.




منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار