کد خبر: ۳۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 29
"علی جدبابایی"( Ali Jadbabaie) استاد ایرانی و دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف، به عنوان رئیس جدید دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه "ام‌آی‌تی" انتخاب شد.
به گزارش آی تابناک : "علی جدبابایی" از اساتید برجسته ایرانی در آمریکا جدیدا به عنوان رئیس جدید دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه "ام‌آی‌تی" برگزیده شد.

"آنانتا چاندراکاسان"(Anantha Chandrakasan) رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه ام‌آی‌تی گفت: کار علی از رشته‌ها و بخش‌ها فراتر رفته و به همکاری‌های چند دانشگاهی منجر شده است.

وی ادامه داد، علی علاوه بر خدمت به عنوان یک رهبر در رویکردهای چند رشته‌ای دانشگاه ام‌آی‌تی، به ویژه در درک پویایی شبکه‌های اجتماعی، گسترش فرآیندها، رفتار جمعی و تصمیم‌گیری جمعی در سیستم‌های اجتماعی و فنی، به عنوان یک استاد هم نقش برجسته‌ای داشته است.

او بدون شک رئیس بسیار خوبی برای دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه "ام‌آی‌تی" خواهد شد.

جدبابایی جانشین "مارکوس بوهلر"(Markus Buehler) از مهندسان شرکت "مک‌آفی"(McAfee) شده است که از سال ۲۰۱۳ میلادی ریاست دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه "ام‌آی‌تی" را به عهده داشت.

جدبابایی در حال حاضر به عنوان مدیر موسسه داده‌ها، سیستم‌ها و جوامع، مدیر مرکز تحقیقات سیستم‌های جامعه شناختی و محقق اصلی آزمایشگاه اطلاعات و سیستم‌های تصمیم‌گیری هم فعالیت می‌کند.

وی در زمینه سیستم‌های کنترل مبتنی بر بهینه‌سازی، علوم شبکه و اقتصاد شبکه هم نقشی اساسی دارد.

علی جدبابایی که متولد تهران است، کارشناسی خود در رشته مهندسی برق (با تمرکز بر سیستم‌های کنترلی) را از دانشگاه صعنتی شریف کسب کرد و پس از آن کارشناسی ارشد و دکتری خود را از دانشگاه‌های نیومکزیکو و مؤسسه فناوری کالیفرنیا دریافت کرد.

وی در دانشگاه ییل به عنوان محقق پسا دکتری فعالیت کرد که جدبابایی را در مسیر شغلی خود در رشته علوم شبکه و هماهنگی و کنترل چند عامل قرار داد.

جدبابایی ۱۴ سال را در دانشگاه پنسیلوانیا سپری کرد و دوره‌های علوم شبکه را برگزار کرد.

وی در سال ۲۰۱۴ میلادی به عنوان استاد مهمان به دانشگاه ام‌آی‌ای پیوست و پس از آن به عنوان مدیر موقت مرکز تحقیقات سیستم‌های اجتماعی فعالیت کرد.

در سال ۲۰۱۶ میلادی به طور رسمی با یک قرارداد مشترک در دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه ام‌آی‌تی، فعالیت خود را در این دانشگاه ادامه داد.



منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار