کد خبر: ۳۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 29
چند ماه پیش بود که برای اولین بار بحث تبدیل وضعیت خطوط اینترنت ADSL به VDSL در شهرهای تهران و قم و سپس شهرهای دیگر مطرح شد. حالا سوال اصلی این است که این طرح تا کجا پیش رفته و در چه وضعیتی قرار دارد؟
به گزارش آی تابناک : چند ماه پیش بود که برای اولین بار بحث تبدیل وضعیت خطوط اینترنت ADSL به VDSL در شهرهای تهران و قم و سپس شهرهای دیگر مطرح شد. حالا سوال اصلی این است که این طرح تا کجا پیش رفته و در چه وضعیتی قرار دارد؟

اگرچه خطوط اینترنت ثابت در کشور هنوز در وضعیت سابق خود قرار داشته و در بسیاری از مناطق کشور هنوز از کابل‌های مسی استفاده می‌شود ولی یکی از راه‌های موقت بهره‌برداری بهتر این روش تبدیل روش اتصال به اینترنت از ADSL به VDSL است. همانطور که می‌دانید با این کار، بدون اینکه تجهیزات مشترک عوض شود، می‌توان تجهیزات را با استفاده از فیبر نوری به نزدیک کاربران و سپس سیم مسی برد، اما با این کار فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی کاهش پیدا می‌کند و می‌توان سرعت را تا ۷۰ مگابیت بر ثانیه افزایش داد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به دفعات به این موضوع اشاره نموده که با استفاده از VDSL کاربران می‌توانند بهبود چشمگیری در سرعت اتصال و دریافت داده خود مشاهده کنند. جهرمی چندی پیش از چهار برابر شدن سرعت اینترنت خانگی با این جایگزینی خبر داد و گفت:

برنامه‌ریزی کردیم که در سال پیش رو با تمام توان شبکه‌ اینترنت خانگی را گسترش دهیم و میلیون‌ها اشتراک جدید خانگی با کمترین کاغذبازی اداری و در کمترین زمان ممکن (۴۸ ساعت از ثبت درخواست تا راه‌اندازی در منزل) تحویل شما دهیم و از طرفی هم با VDSL سرعت اینترنت خانگی فعلی را چهار برابر کنیم.

در همین راستا محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، در خصوص تبدیل اشتراک ADSL کاربران به VDSL اعلام نمود:

برای تبدیل تجهیزات مشترکان به VDSL، به ۳۳۰ هزار مشترک در تهران مراجعه شده که ۱۷۵ هزار مشترک اعلام نیاز کردند و مخابرات در حال فراهم کردن امکانات است تا بتواند تجهیزات را برای آنها دایر کند.

با توجه به صحبت‌های اخیر این مقام مسئول در شرکت مخابرات ایران، برنامه بعدی این شرکت پس از تبدیل وضعیت خطوط مشترکین تهران و قم، رسیدگی به وضعیت اینترنت کاربران در شهرهای اصفهان، مشهد، اهواز، شیراز، تبریز و کرج است.

در طرح کلی توسعه پنج میلیون پورت تا پایان سال در برنامه تبدیل وضعیت شرکت مخابرات ایران قرار گرفته‌اندو هیات مدیره این شرکت نیز در مجمع عمومی عادی خود طرحی را به تصویب رسانده تا فرآیندهای حقوقی و مالی مورد نیاز طی شده و بتوان وعدخ تبدیل وضعیت پنج میلیون پورت را محقق کرد.

همانطور که می‌دانید برای اینکه شما از ارتباط VDSL استفاده کنید باید مودمی که در منزل یا محل کار دارید از این فناوری پشتیبانی کرد. در بازار مدل‌های فراوانی وجود دارند که هر دو ارتباط ADSL و VDSL را پوشش می‌دهند و پیشنهاد ما برای افرادی که به تازگی قصد خرید مودم دارند انتخاب یکی از این موارد است.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار