کد خبر: ۳۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 29
همه ما در رابطه با Cyberpunk 2077 بسیار هیجان زده هستیم و درباره آن بسیار صحبت می‌کنیم. از آنچه که در آخرین گیم‌پلی از این بازی نشان داده شد و معرفی Cyberpunk: Edgerunners، انیمیشن جدید توسط استودیوی TRIGGER با همکاری CD Projekt Red و نتفلیکس ساخته شده است.
به گزارش آی تابناک : همه ما در رابطه با Cyberpunk 2077 بسیار هیجان زده هستیم و درباره آن بسیار صحبت می‌کنیم. از آنچه که در آخرین گیم‌پلی از این بازی نشان داده شد و معرفی Cyberpunk: Edgerunners، انیمیشن جدید توسط استودیوی TRIGGER با همکاری CD Projekt Red و نتفلیکس ساخته شده است. همچنین به لطف پیش‌نمایش سال گذشته در Gamescom همه ما بسیار هیجان زده منتظر این بازی هستیم. یکی از ابهامات این بازی نحوه نورپردازی بازی Cyberpunk 2077 بود که به لطف آخرین تصاویر منتشر شده از این بازی برخی از ویژگی‌های آن مشخص شد.

آن چیزی که درباره آن صحبتی نشده بود، وضوح تصویر در طول Night City Wire است که اخیرا به نمایش گذاشته شد و نشان دهنده برخی از فناوری‌هایی است که بازی از آن پشتیبانی می‌کند. اینجاست که NVIDIA قدم به عرصه گذاشته و برخی از ویژگی‌های موجود در آخرین تصاویر از بازی را در بر می‌گیرد. به ویژه، استفاده از ردیابی اشعه و پشتیبانی از NVIDIA DLSS 2.0.

نورپردازی بازی Cyberpunk 2077
نورپردازی بازی Cyberpunk 2077

ویژگی اشعه و NVIDIA DLSS 2.0 در بازی Cyberpunk 2077

در اینجا برخی از ویژگی‌های پرتوی ردیابی که می‌توان در نورپردازی بازی Cyberpunk 2077 را مشاهده کرد آمده است:

انسداد محیط با ردیابی اشعه: انسداد محیط یک تکنیک سایه‌زنی و رندر است که برای محاسبه میزان قرار گرفتن هر نقطه از صحنه در معرض نور محیط استفاده می‌شود. نتیجه یک اثر سایه پراکندگی است که مناطق محصور و پناهگاه را تاریک می‌کند و باعث افزایش جذابیت کلی تصویر ارائه شده می‌شود. در Cyberpunk 2077، انسداد محیط با اشعه علاوه بر این ویژگی می‌تواند با استفاده از چراغ‌های موجود در بازی برای بیشتر شدن اثر سایه استفاده شود.

نورپردازی پراکنده با اشعه: این تکنیک برای ضبط تابش آسمانی و همچنین نورپردازی ساطع کننده از سطوح مختلف استفاده می‌شود که دستیابی به آن با تکنیک‌های سنتی رندر کار دشواری است.

بازتاب‌های پرتوی: در سایبرپانک 2077 از بازتاب‌های پرتوی در همه سطوح استفاده می‌شود و می‌توان دامنه‌ها را تا چند کیلومتر ردیابی کرد. این ویژگی در هر دوی شی مات و شفاف وجود خواهد داشت تا با ردیابی تک ت پرتوهای بازتابی در صحنه، بازتاب نور از سطوح براق و فلز را شبیه‌سازی کند. از این ویژگی در آینه‌ها صاف مانند شیشه پنجره، و سطوح سختری همچون فلز استفاده می‌شود. برخلاف تکنیک‌های فضای صفحه که فقط می‌تواند آنچه را که در صفحه نمایش داده می‌شود را منعکس کند، بازتاب‌های پرتوی اطراح شخصیت را تشکیل می‌دهند و می‎توانند اشیاء خارج از نمای دوربین یا دور از دوربین را نیز به خوبی نشان دهند.

سایه‌های پرتوی: پیش نمایش Cyberpunk 2077 سایه‌های جهت‌دار از خورشید و ماه را پشتیبانی می‌کند. هدف از این سایه‌ها بودن از نظر جسمی در آن مکان و حتی پراکندگی نور با وجود ابرها می‌باشد. سایه‌ها ممکن است در نسخه نهایی افزایش یابد تا از دیگر انواع منابع نوری در جایی که مورد نیاز است پشتیبانی کنند.

برای دیدن تمامی این ویژگی‌ها باید تا تاریخ 19 نوامبر یعنی تاریخ انتشار بازی صبر کرد. جیسون پل، معاون رئیس بازاریابی پلتفرم GeForce در NVIDIA چنین می‌گوید که:

بازی CyberPunk 2077 یکی از بازی‌های مورد انتظار همه ما است. همراه با هنری باورنکردنی، داستان پردازی خیره کننده CD Projekt Red، ردیابی پرتوهای RTX و NVIDIA DLSS 2.0 باعث می‌شود تا بازی Cyberpunk 2077 به بازی سال 2020 تبدیل شود.

نورپردازی بازی Cyberpunk 2077
نورپردازی بازی Cyberpunk 2077





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار