کد خبر: ۳۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 28
آن‌طور که پیداست، زمان چندانی به معرفی کنسول ارزان قیمت Xbox Series S Lockhart باقی نمانده است. در همین راستا شاهد انتار مشخصات سخت افزاری این کنسول ارزان قیمت هستیم. یک کنسول میان نسلی که به نظر می‌رسد برای بسیاری از گیمرهای کم بضاعت و اقتصادی، گزینه‌ای ایده آل باشد.
به گزارش آی تابناک : بخشی از توان سخت افزاری کنسول‌های نسل نهم صرف رهگیری پرتور نور (Ray Tracing) می‌شود؛ حال با حذف این ویژگی و کاهش توان سخت افزاری، می‌توان یک کنسول در ابعادی کوچک‌تر از Xbox Series X را تولید کرده و با سخت افزاری ضعیف اما قابل اتکا، روانه بازار کرد. بازی‌هایی با گرافیک و جزئیات مدرن اما به مراتب محدودتر. در صورتی که مایکروسافت یک درایو SSD را به Xbox Series S اضافه کند، می‌تواند نهایت استفاده را از سخت افزارهای آن ببرد.

طبق آخرین اطلاعات، Xbox Series S دارای یک تراشه مجتمع (APU) است که توان بخش گرافیکی آن به 4 ترافلاپ در ثانیه می‌رسد. به عنوان مثال و برای درک بهتر، بد نیست بدانید که Xbox Series X در این بخش با توان 12 ترافلاپ در ثانیه‌ای معرفی شده و PlayStation 5 نیز نزدیک به 11 ترافلاپ در ثانیه. کنسول ارزان قیمت مایکروسافت که ظاهراً طراحی مشابه با XBX در ابعادی کوچک‌تر دارد، 7.5 گیگابایت حافظه رم را در اختیار دارد. کارت گرافیک GTX 1050 Ti دارای محدوده توان 2.138 الی 2.3 ترافلاپ در ثانیه، در پردازش های FP32 است.

XBS-2.jpg

با توجه به ظرفیت 7.5 گیگابایتی، می‌توان گفت که مایکروسافت از حافظه رم ترکیبی در این کنسول استفاده خواهد کرد. بالاترین احتمال، 7.5 گیگابایت برای رم اصلی (RAM) کنسول و 3.5 گیگابایت برای کارت گرافیک (VRAM) است. اگر چه برخی منابع از 12 گیگابایت حافظه ترکیبی نیز سخن می گویند. اما در نهایت در بخش رم، شاهد 7.5 گیگابایت حافظه هستیم.

برای درک بهتر، مجدداً کنسول Xbox Series X را مثال می‌زنیم, این کنسول در بخش حافظه رم، 13.5 گیگابایت ظرفیت را در اختیار دارد. در حال حاضر اطلاعاتی از نوع CPU، تعداد هسته و... منتشر نشده است. آیا مایکروسافت یک CPU چهار و یا هشت هسته‌ای را برای آن در نظر گرفته است؟ استفاده از پردازنده 4 و یا 6 هسته‌ای، بالاترین احتمال تا کنون است. کنسول بازی Xbox Series S Lockhart برای اجرای بازی‌های FHD یا همان 1080p مناسب بوده و احتمالاً در رویداد بعدی مایکروسافت که در ماه ژوئیه برگزار می‌گردد، رونمایی خواهد شد.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار