کد خبر: ۳۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 28
گرافیک AMD Navi 31 در macOS 11 مشاهده شد. AMD در نظر دارد تا گرافیک Big Navi یا Navi 21 یا حتی Sienna Cichlid را ادامه سال معرفی نماید. این محصولیست که همه ما مدت‌هاست در انتظار آن هستیم و البته که AMD نیز زمان زیادی را صرف صحبت در این مورد کرده است.
به گزارش آی تابناک : گرافیک AMD Navi 31 در macOS 11 مشاهده شد. AMD در نظر دارد تا گرافیک Big Navi یا Navi 21 یا حتی Sienna Cichlid را ادامه سال معرفی نماید. این محصولیست که همه ما مدت‌هاست در انتظار آن هستیم و البته که AMD نیز زمان زیادی را صرف صحبت در این مورد کرده است. در حالی که خود این محصول هنوز چند ماهی با عرضه فاصله دارد اما جانشین آن بر پایه معماری RDNA 3 از همین حالا در سیستم عامل macOS 11 Big Sur مشاهده شده.

اپل جدیدترین نسخه macOS را در کنفرانس WWDC چند روز پیش معرفی کرد. در واقع این سیستم عامل اولین نمونه‌ای خواهد بود که از سیلیکون اپل بر پایه ARM پشتیبانی می‌کند. HardwareLeaks اما حالا گزارش کرده که درایورهای گرافیکی macOS 11 از همین حالا حاوی اشاراتی به Navi 31 می‌باشد که یعنی اپل و AMD در حال همکاری با یکدیگر هستند تا گرافیک‌های بالا رده را برای کاربران macOS ارائه دهند.

Navi 21 و Navi 31 هر دو انتظار می‌رود که تحت سری Radeon RX و Radeon Pro عرضه شوند و به احتمال بسیار سری دوم توسط اپل در مک‌ها استفاده خواهد شد.

گرافیک AMD Navi 31 در macOS 11

گرافیک AMD Navi 31 در macOS 11
گرافیک AMD Navi 31 در macOS 11
گرافیک AMD Navi 31 در macOS 11

این اولین باری نیست که ما درباره Navi 31 اطلاعاتی را بدست می‌آوریم. سال گذشته Komachi رفرنس‌هایی به این چین پیدا کرده بود. او همچنین اسم رمز‌های مختلفی را یافته بود که به کنسول‌های گیمینگ مرتبط می‌شدند.

اسم رمز مدل‌های مختلفی AMD

Cezanne

Cezanne اسم رمز APUهای آینده کمپانی AMD می‌باشد که از معماری Zen 3 برخوردار هستند. تنها چند روز پس از آن که Komachi توانست به شناسه‌های این سری دست پیدا کند که نشان می‌دادند ما شاهد نکات اشتراک بیشتری بین Cezanne و Renoir هستیم، حالا اما سیستم عامل Big Sur نیز به این سری اشاره کرده و احتمالا از آن پشتیبانی خواهد کرد.

اشاره به Cezanne در macOS Big Sur

Radeon Instinct MI100 و Radeon Instinct MI200

پروژه Arcturus رها نشده اگر چه که ما مدت زمانیست نکته خاصی درباره آن از سوی AMD نشنیده‌ایم. چیزی که می‌دانیم Arcturus اولین شتاب دهنده گرافیکی تیم سرخ بر پایه معماری CDNA است. این شتاب دهنده جدید Rdaeon Instinct با نام MI100 عرضه می‌شود. با این حال AMD مشغول توسعه یک مدل حتی سریع‌تر با نام MI200 است. در حال حاضر ما مطمئن نیستیم که این دو مدل چطور بهم مرتبط هستند اما شاید بتوان حدس زد که MI200 یک گرافیک دو چیپ باشد زیرا عدد پس از MI معمولا به عملکرد محاسباتی شتاب دهنده اشاره دارد.

اشاره به MI100 و MI200 در macOS Big Sur

در آخر نیز اشاراتی به Navi 22 (جانشین Navi 12 تازه عرضه شده) و Navi 23 (جانشین احتمالی Navi 14) شده است.

  • 0x73A0 Navi22
  • 0x73A2 Navi22
  • 0x73A3 Navi22
  • 0x73AB Navi22
  • 0x73AE Navi22
  • 0x73BF Navi23



منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار