کد خبر: ۳۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 27
درگیری بین تلگرام و «سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا» سرانجام به پایان رسید و قاضی حکم نهایی را صادر کرد.
به گزارش آی تابناک : درگیری بین تلگرام و «سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا» سرانجام به پایان رسید و قاضی حکم نهایی را صادر کرد. حال تلگرام باید مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه اولیه را پس بدهد و همچنین ۱۸.۵ میلیون دلار غرامت پرداخت کند.

بعد از آنکه سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا پیرو جمع‌آوری سرمایه ۱.۷ میلیارد دلاری برای ارز دیجیتال گرم از تلگرام شکایت کرد و پاول دورف هم نهایتا تسلیم شد و پروژه بلاکچین TON و ارز دیجیتال گرم را کنسل کرد، قاضی پرونده به نتیجه و توافق نهایی رسیده و پرونده را مختومه اعلام نمود.

در همین راستا تلگرام می‌بایست ۷۰ درصد از آن مبلغ ۱.۷ میلیارد دلاری که جمع شده بود (معادل با ۱.۲ میلیارد دلار) را پس بدهد و علاوه بر این مبلغ ۱۸.۵ میلیون دلار نیز به عنوان غرامت داخلی به سازمان بورس و اوراق بهادار ظرف مدت یک ماه پرداخت کند. پاول دورف بنیانگذار تلگرام در این رابطه نوشته:

توافق نهایی ارائه شده در امروز به تعهد ما جهت بازپرداخت سرمایه‌های اولیه مربوط می‌شود. ما در حال حاضر ۱.۲ میلیارد دلار بودجه را به طرق مختلف از جمله مستقیم یا به صورت قرضه به خریداران بازگردانده‌ایم.

پلتفرم بلاکچین TON

علاوه بر این دادگاه حکمی وضع کرده که طی آن تمام مدافعین و افرادی که به نحوی در این پرونده دخیل بودند، می‌بایست ۴۵ روز قبل از هرگونه مشارکت در مبادلات ارزهای دیجیتالی و امثالهم، به سازمان بورس و اوراق بهادار اطلاع‌رسانی کنند.

گفتنی است تمام این ماجرا از جایی شروع شد که سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مدعی شد تلگرام یا هیچ شرکت دیگری حق ندارد ارز دیجیتال گرم را در آمریکا یا هر نقطه دیگری از جهان توزیع کند. طبق اسناد و مدارک ارائه شده، هر دو طرف سازمان SEC و تلگرام در رابطه با نتیجه و حکم دادگاه به توافق نهایی رسیده‌اند و از اعمال بندها و شروط آن پشتیبانی خواهند کرد.






منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار