کد خبر: ۳۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 27
برگزاری رویدادهای هکری در سراسر دنیا یک امر جذاب و پسندیده است که هم باعث کسب درآمد و عایدی هکرها می‌شود و هم می‌تواند خطرات سیستم‌های مرجع را کاهش دهد. سونی به تازگی رویدادی تدارک دیده که در آن برای هکرهای PS جایزه‌های جذابی در نظر گرفته شده است.
به گزارش آی تابناک : برگزاری رویدادهای هکری در سراسر دنیا یک امر جذاب و پسندیده است که هم باعث کسب درآمد و عایدی هکرها می‌شود و هم می‌تواند خطرات سیستم‌های مرجع را کاهش دهد. سونی به تازگی رویدادی تدارک دیده که در آن برای هکرهای PS جایزه‌های جذابی در نظر گرفته شده است.

رویدادهای هکری همراه با جایزه که به اختصار Bug Bounty نامیده می‌شوند به منظور شناسایی مسیرها و باگ‌های نفوذ و یا از کار انداختن تمام یا بخشی از سیستم میزبان برگزار می‌شوند. این رویدادها معمولاً در دو بخش آنلاین و آفلاین برگزار می‌شوند که البته اینکه کدام وجه بیشتر مورد توجه برگزارکنندگان رویداد باشد، وابستگی مستقیمی به پلتفرم تحت بررسی و آزمون دارد.

همانطور که گفتیم رویداد جدید برای بررسی و عیب‌یابی سیستم‌های سونی تحت پلتفرم پلی استیشن 4 و شبکه پلی استیشن برگزارز می‌شود و طراحی آن با همکاری موسسه HackerOne انجام شده است.

در بخشی از بیانیه سونی که در وبلاگ پلی استیشن به همین منظور منتشر شده آمده است:

تا به امروز ما پروژه‌های باگ بانتی خود را با همراهی برخی محققان منتخب و به صورت خصوصی برگزار می‌کردیم ولی حالا به این نتیجه رسیده‌ایم که انحصار در حوزه امنیت اهمیت فراوانی داشته و جامعه محققان می‌توانند نقشی اساسی در شناسایی معایب یک سیستم داشته باشند. به همین دلیل مفتخریم تا شروع رویداد هکری جدید پلی استیشن را با شما در میان بگذاریم.

در هنگام نگارش این خبر سونی اعلام کرده که مجموع جوایز عرضه شده در مراسم 174 هزار دلار خواهد بود و میانگین جوایز عرضه شده در حدود 400 دلار است. طبیعی است که نوع جایزه اعطا شده به کاربران متناسب با حفره و یا عیبی است که در سیستم شناسایی شود و هر چه از نظر کارشناسان، حفره مکشوفه بزرگتر باشد، جایزه اختصاص یافته بزرگتر خواهد بود. بیشترین جایزه اعطایی نیز همانطور که اعلام شده 50 هزار دلار خواهد بود.

در این برنامه سونی از جستجوگران اشکالات پلتفرم‌های پلی استیشن درخواست کرده تا به بررسی نسخه‌های سخت‌افزاری کنسول پلی استیشن و یا نرم‌افزارهای نسخه بتا بپردازند. البته به این نکته نیز اشاره شده که برای PS4 و سیستم‌های وابسته، لوازم جانبی و سیستم‌عامل جوایز تنها به نسخه‌های بتا و اصلی سیستم‌های نرم‌افزاری اعطا خواهد شد.

پس اگر شما دوستان از جمله افراد متبحر در این زمینه هستید فرصت بسیار خوبی خواهد بود که در این رویداد شرکت کرده و مهارت خود را محک بزنید.






منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار