کد خبر: ۳۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 27
بیل گیتس موسس مایکروسافت روز گذشته مدعی شد تصویر کنونی از کرونا ویروس هم در سطح جهانی و هم در آمریکا تاریک تر از چیزی است که تصور می شد.
به گزارش آی تابناک : بیل گیتس موسس مایکروسافت روز گذشته مدعی شد تصویر کنونی از کرونا ویروس هم در سطح جهانی و هم در آمریکا تاریک تر از چیزی است که تصور می شد. او که در برنامه ای به نام Coronavirus Town Hall شرکت کرده بود در پاسخ به خبرنگار CNN گفت این حقیقت که هنوز هم مردم در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست می دهند نشان می دهد که کشور حتی به نقطه مبارزه با این پاندمی هم نزدیک نشده است.

او در ادامه گفت:

می توانیم فرایند تست برای یک پاتوژن جدید را خیلی زیاد سرعت بدهیم. چندین کشور دیگر غیر از آمریکا هم توانستند در این زمینه خیلی خوب عمل کنند و مرتبا به لحاظ فنی در این زمینه پیشرفت می کنند اما آمریکا نتوانسته در این زمینه پیشگام باشد یا هماهنگی های لازم که از آن انتظار می رفت را انجام دهد.

حدود هشت هفته پیش وقتی گیتس مهمان برنامه Town Hall در شبکه CNN بود آمار مرگ در اثر ابتلا به کرونا ویروس ۶۳ هزار نفر بود و بالغ بر یک میلیون نفر در آمریکا به کووید ۱۹ آلوده شده بودند. امروز اما این ارقام دوبرابر شده و دست کم ۲.۴ میلیون نفر در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و بیشتر از ۱۲۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

گیتس عامل این افزایش را نبود کیت های آزمایش به اندازه کافی و همچنین ردیابی تماس افراد آلوده با دیگران دانست. به گفته او امتناع مردم از پوشیدن ماسک نیز از دیگر دلایل افزایش ابتلا به کووید ۱۹ بوده است. او معتقد است کشورهای دیگر در این زمینه ها بسیار خوب عمل کرده اند و در نتیجه شاهد افت تعداد مبتلایان بوده اند.

به گفته گیتس رفتار آدم ها در آمریکا طیف وسیعی را پوشش می دهد؛ در این میان برخی بسیار محتاط هستند و نکات بهداشتی را رعایت میکنند و برخی دیگر پاندمی کووید را نادیده می گیرند که تعدادشان هم کم نیست.

او ادامه می دهد:

برخی مردم تقریبا فکر میکنند که کووید ۱۹ یک مساله سیاسی است که این باعث تاسف است و گیتس می گوید ابدا انتظار چنین نقطه نظری را در آمریکا نداشت است.

فرماندار داکوتای شمالی که یکی از دوستان من است زمانی مجبور شده اعلام کند «لطفا نسبت به افرادی که ماسک می زنند بدجنس نباشید» که این هوش از سر انسان می برد.

گیتس این ادعای کاخ سفید را که افزایش تعداد مبتلایان نتیجه مستقیم افزایش آزمایشات کرونا است، مردود اعلام کرد و آن را کاملا غلط خواند.

بیل گیتس / مقابله با کووید ۱۹

او همچنین نسبت به آنچه فقدان رهبر مقتدر در آمریکا برای مبارزه جهانی با این ویروس خواند، ابراز ناامیدی کرد و مدعی شد همین نبودن یک رهبر شایسته در آمریکا باعث شده کشورهای در حال توسعه نظیر برزیل و هند بار مقابله با این بیماری را بر دوش بکشند.

با این حال گیتس هنوز هم از شرایط قطع امید نکرده و ابراز امیدواری کرد که آمریکا یک گام به جلو حرکت خواهد کرد و در فرایند تهیه ابزارهای مقابله ای از جمله واکسن کووید ۱۹ و رساندن آن به دست مردم سراسر جهان یاری گر خواهد بود.

گیتس در مورد زمان عرضه واکسن نیز خاطرنشان کرد که از این لحاظ با دکتر Anthony Fauci هم نظر است؛ او متخصص ارشد بیماری های عفونی در آمریکاست و اعلام کرده که تا پایان امسال یا اوایل ۲۰۲۱ یک واکسن موثر برای کووید ۱۹ ساخته می شود.

البته موسس مایکروسافت خاطرنشان کرد که این واکسن لزوما هم نمی تواند مانع از انتقال کووید ۱۹ به دیگران شود هرچند به تحقیقاتی اشاره کرد که براساس آن آنتی بادی کرونا ویروس جدید بسیار قوی است و تا یکسال فرد را در برابر این بیماری مصون نگه می دارد. به گفته گیتس بزرگترین مانع برای ریشه کنی کووید ۱۹ نه ساخت واکسن و نه توزیع آن بلکه حصول اطمینان از این مساله است که مردم آن را دریافت میکنند.

از گیتس سوال شد که آیا جوامع زندگی در کنار این ویروس را می پذیرند یا خیر که او ابراز امیدواری کرد اینطور نشود.

خیلی دشوار است. امیدوارم رسانه همچنان خطرات کرونا ویروس را به مردم یادآوری کند.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار