کد خبر: ۳۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 25
قطعا لذت انتخاب شخصی هر قطعه از یک کامپیوتر گیمینگ و اسمبل آن قابل مقایسه با هیچ چیز دیگری نیست اما کامپیوترهای گیمینگ آماده حالا با گذشته تفاوت زیادی دارند. از هر لحاظ پیشرفت‌های قابل ملاحظه‎ای شامل حال این دستگاه‌ها شده است.
به گزارش آی تابناک : قطعا لذت انتخاب شخصی هر قطعه از یک کامپیوتر گیمینگ و اسمبل آن قابل مقایسه با هیچ چیز دیگری نیست اما کامپیوترهای گیمینگ آماده حالا با گذشته تفاوت زیادی دارند. از هر لحاظ پیشرفت‌های قابل ملاحظه‎ای شامل حال این دستگاه‌ها شده است. بدین ترتیب تعداد کاربران علاقمند به کامپیوترهای AIO رو به افزایش است. یکی از مسائلی که باعث می‌شود خصوصا گیمرهایی که اطلاعات سخت‌افزاری بالایی ندارند روی به این سیستم بیاورند، اطمینان از هماهنگی تمامی قطعات سیستم با یکدیگر است که اهمیت بالایی دارد. اکنون نسل جدید کامپیوترهای شخصی گیمینگ MSI با جدیدترین قطعات سخت‌افزاری معرفی شده‌اند که شش گزینه دیگر را برای انتخاب توسط کاربران در اختیارشان قرار می‌دهد. رنج قیمت این کامپیوترها نیز گسترده است.

نسل جدید کامپیوترهای شخصی گیمینگ MSI در مدل های متفاوت

MSI در طراحی ظاهری کامیپوترهای گیمینگ جدید خود همه نکاتی که باید برای یک سیستم گیمینک رعایت شود را در نظر گرفته است. به طور مثال نورپردازی RGB که امروزه تبدیل به یک شناسنامه برای قطعات و سیستم‌های گیمینگ شده است. به لطف برخورداری از سخت افزار قدرتمند، این دستگاه‌ها قادر به اجرای تمامی بازی‌های روز هستند و مطمئنا می‌توانند تا چند سال با کیفیت مناسبی بازی‌ها را اجرا کنند.

کامپیوتر گیمینگ Aegis SE

Aegis SE

ابتدا به معرفی ارزان‌ترین عضو سیستم‌های گیمینگ آماده MSI یعنی Aegis SE می‌پردازیم. این مدل مجهز به پردازنده نسل دهمی اینتل مدل Core i5 10400F با شش هسته پردازشی است. برای پردازش‌های گرافیکی، کارت گرافیک GTX 1660 Super به همراه 8 گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده است. اطلاعات در این سیستم بر روی 240 گیگابایت SSD و یک ترابایت هارد دیسک ذخیره می‌شوند. همچنین Aegis SE از استاندارد Wi-Fi 6 802.11ax پشتیبانی می‌کند که به گفته MSI، این فناوری افت سرعت را تا 75 درصد نسبت به نسل قبل کاهش می دهد و سه برابر هم از Ethernet Lan سریع‌تر است.

از نظر گزینه‌های اتصالاتی نیز Aegis SE به عنوان یک سیستم دسکتاپ نسبتا غنی است. این سیستم دارای 2 پورت USB 3.2 نسل اول نوع A به همراه جک هدفون و میکروفون در پنل جلو و 4 پورت USB 3.2 نسل اول نوع A، دو پورت USB 2.0، یک پورت HDMI، سه درگاه DisplayPort و دو پورت PS/2 در پنل عقب است.

MSI MPG Trident 3

MPG Trident 3

این سیستم گیمینگ آماده MSI هم قد و قواره کنسول‌های بازی است که به پردازنده Core i5-10400F و کارت گرافیک GTX 1660 Super به همراه 8 گیگابایت رم در کانفیگ پایه مجهز شده است و قابلیت ارتقای پردازنده تا مدل هشت هسته ای Core i7-10700F را دارد. بالاترین کانفیگ این سیستم می‌تواند با پردازنده i7-10700F و کارت گرافیک RTX 2060 Super و 16 گیگابایت رم همراه شود. انرژی مورد نیاز این مدل توسط منبع تغذیه 330 واتی در مقابل پاور 230 واتی مدل‌های ضعیف‌تر تامین می‌شود. 512 گیگابایت SSD و 1 ترابایت هارد دیسک نیز برای ذخیره سازی اطلاعات در نظر گرفته شده‌اند. Trident 3 از یک کیس 4.7 لیتری برخوردار شده تا با وزن حدودا 3 کیلوگرمی، امکان حمل در کوله پشتی را مانند یک کنسول داشته باشد. قیمت پایه این دستگاه 879 دلار اعلام شده است.

Codex R کامپیوترهای شخصی گیمینگ MSI

Codex R

سومین آپشن زیر 1000 الار MSI، سیستم آماده Codex R نام دارد. ترکیب CPU و GPU در این کامپیوتر micro-ATX مانند مدل قبل است و بالاترین کانفیگ آن مجهز به پردازنده Core i7-، کارت گرافیک GTX 2060، رم 16 گیگابایت و 1 ترابایت هارد دیسک (اختیاری) و 512 گیگابایت SSD (پایه) است. همه مدل‌های این نسخه دارای پاور 500 واتی هستند. همچنین Codex R از کولر پردازنده RGB با سه فن 120 میلی‌متری و فیلتر ضد غبار مغناطیسی برخوردار است. این مدل همراه با کیبورد Vigor GK30 و موس Clutch GM11 و با قیمت پایه 899 دلار عرضه می‌شود.

Aegis R و Aegis RS

Aegis R و Aegis RS

در مقایسه با  Aegis SE، سری با پسوند R قدرتمندتر هستند. در مدل پایه نسخه R از پردازنده هشت هسته‌ای Core i7-10700F و کارت گرافیک RTX 2060 Super به همراه 16 گیگابایت رم 3000 مگاهرتز استفاده شده است. بالاترین کانفیگ می‌تواند به کارت گرافیک RTX 2070 Super و 1 ترابایت SSD به همراه پاور 650 واتی مجهز شود. مادربرد B460M- PRO-VDH این سیستم از دو اسلات توسعه دهنده PCIe 16x برخوردار است. Aegis RS مدل گران قیمت‌تری است که با مادربرد رده بالای Z490-A Pro برای پشتیبانی از پردازنده 10 هسته‌ای Core i9-10900KF همراه شده است. کارت گرافیک نیز GTX 2080 Super لحاظ شده و ذخیره ساز این سیستم نیز یک SSD یک ترابایتی NVMe می‌باشد. پاور 750W 80 Plus Gold نیز وظیفه تامین توان سیستم را به دوش می‌کشد. قیمت Aegis R و Aegis RS به ترتیب 1499 و 1549 دلار اعلام شده است.

MEG Trident X

MEG Trident X

اما می‌رسیم به آخرین مدل که یک سیستم پرچمدار پر قدرت به نام MEG Trident X است. کیس فشرده این مدل ظرفیت 10 لیتری دارد که MSI موفق شده در این محفظه پردازنده Core i9-10900K، کارت گرافیک RTX 2080 Ti، به همراه 64 گیگابایت رم، 1 ترابایت SSD و یک ترابایت هارد دیسک را در آن جاسازی کند. به لطف برخورداری از مادربرد Z490، از نظر اتصالات هیچ کمبودی در این سیستم آماده دیده نمی‌شود. تمامی نسخه‌های این مدل دارای پاور 650 واتی هستند و کیس نیز به نورپردازی RGB Mystic Light و پنل بغل شفاف مجهز شده است. MSI فروش این مدل را در ماه جاری با قیمت 2299 دلار آغاز خواهد کرد.






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار