کد خبر: ۳۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 24
هرساله پلتفرم استخدام «Hired» آماری از حقوق کارکنان حوزه فناوری با توجه به صدها هزار درخواست مصاحبه و پیشنهادات شغلی منتشر می‌کند. در آمار امسال نیز حقوق مهندسان نرم افزار، مدیران محصول، مهندسان DevOps، علم داده و طراحان بررسی شده‌ است.
به گزارش آی تابناک : هرساله پلتفرم استخدام «Hired» آماری از حقوق کارکنان حوزه فناوری با توجه به صدها هزار درخواست مصاحبه و پیشنهادات شغلی منتشر می‌کند. در آمار امسال نیز حقوق مهندسان نرم افزار، مدیران محصول، مهندسان DevOps، علم داده و طراحان بررسی شده‌ است.

امسال با سال‌های پیش یک فرق بزرگ دارد و آن، دورکاری اکثر کارکنان به علت شیوع ویروس کرونا در سطح جهان است. با توجه به این موضوع، Hired آمار خود را به دو بخش پیش از کووید-۱۹ و پس از آن تقسیم کرده. در این آمار به حقوق سال ۲۰۱۹ و احتمال تغییر این حقوق در سال جاری میلادی اشاره شده است.

بر اساس این آمار، حقوق تمام کارکنان حوزه فناوری در سال ۲۰۱۹ با رشد همراه بوده. حقوق‌ها در سانفرانسیسکو با رشد ۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ به میانگین ۱۵۵ هزار دلار در سال رسیده. حقوق‌ها در نیویوک نیز رشد ۸ درصدی داشته و میانگین حقوق در سال گذشته برابر ۱۴۳ هزار دلار بوده است. حقوق در سیاتل نیز با افزایش ۳ درصدی به ۱۴۲ هزار دلار افزایش یافته. میانگین حقوق سالانه در لس آنجلس و آستین به ترتیب با رشد ۸ و ۱۰ درصدی به ۱۳۷ هزار دلار رسیده بود.

در ایالات متحده آمریکا مدیران پروژه بیشترین درآمد را داشته‌اند. میانگین حقوق این افراد در سال گذشته برابر با ۱۵۴ هزار دلار بود و در مقام‌های بعدی به ترتیب مهندسان نرم افزار با میانگین حقوق ۱۴۶ هزار دلار، مهندسان علم داده با حقوق ۱۳۹ هزار دلار و طراحان با حقوق ۱۳۴ هزار دلار قرار گرفته‌اند.

کارکنان حوزه فناوری

با توجه به دورکاری اکثر کارکنان حوزه فناوری در سال جاری میلادی، انتظار می‌رود حقوق‌ها تغییراتی را تجربه کنند. در صورتی که با حقوق‌های سال گذشته کارکنان از منطقه خلیج سانفرانسیسکو (Bay Area) به شهرهای دیگر نقل مکان کنند، وضعیت بهتری خواهند داشت. برای مثال حقوق ۱۵۵ هزار دلاری در Bay Area، به علت هزینه‌های پایین‌تر زندگی در آستین معادل ۲۲۴ هزار دلار در این شهر است.

با وجود موارد بالا، محاسبه تغییرات حقوق چندان راحت نخواهد بود. بر اساس نظرسنجی که از ۲۳۰۰ کارمند فناوری صورت گرفته، نزدیک به یک سوم آن‌ها اعلام کرده‌اند که در صورت دورکاری دائم حاضر به دریافت حقوق کمتر هستند، البته بیش از ۵۰ درصد با چنین ایده‌ای مخالفت کرده‌اند. در این نظرسنجی ۵۳ درصد مشارکت‌کنندگان از احتمال زندگی در شهرهای ارزان‌تر در صورت دورکاری خبر داده‌اند و نیمی از آن‌ها گفته‌اند که پس از پایان کرونا خواستار حضور حداقل هفته‌ای یکبار در دفتر کار هستند. تنها ۷ درصد افراد می‌خواهند هر روز به دفتر بروند.

در نظرسنجی صورت گرفته، ۴۲ درصد کارکنان نسبت به اخراج خود در ۶ ماه آینده ابراز نگرانی کرده‌اند و ۳۹ درصد آن‌ها بدنبال تغییر شغل کنونی خود هستند، اما از عدم پیدا کردن شغل جدید هراس دارند. در حالت کلی بیشتر کارکنان حوزه فناوری نگرانی بابت اخراج شدن یا پیدا کردن شغل جدید با توجه به توانایی‌های خود ندارند.

در نهایت مدیرعامل Hired اعلام کرده که این پلتفرم با دقت وضعیت بازار کار را بررسی می‌کند تا متوجه شود افزایش دورکاری، چگونه درخواست‌ها و پیشنهادات حقوق را تغییر می‌دهد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار