کد خبر: ۳۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۰۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 24
کمپانی الیمپوس رسما اعلام کرد قصد دارد بزودی به طور کامل از تجارت تولید دوربین‌های عکاسی خارج شود، و این بخش از کارخانجاتش را به فروش برساند.
به گزارش آی تابناک : کمپانی الیمپوس رسما اعلام کرد قصد دارد بزودی به طور کامل از تجارت تولید دوربین های عکاسی خارج شود، و این بخش از کارخانجاتش را به فروش برساند.

در پی این تصمیمِ المپیوس شرکت Japan Industrial Partners، که سابقه خریداری واحد کامپیوترهای وایو از سونی را دارد، طبق توافقی واحد دوربین‌های عکاسی الیمپوس را ازآن خود خواهد کرد.

طی سال‌های اخیر واحد دوربین‌های عکاسی الیمپوس، بخش کوچکی از تجارت کلی کمپانی را شکل داده بود، چرا که آنها در حال حاضر بیشتر تمرکز خود را روی تولید تجهیزات تصویربرداری پزشکی از جمله آندوسکوپ گذاشته‌اند. طبق آمار پیشین حدود ۷۰ درصد از بازار ابزارهای آندوسکوپی در جهان متعلق به شرکت الیمپوس است.

گفتنی است «یاسو تاکیوچی» بنیانگذار این شرکت سال گذشته گفته بود که الیمپوس برنامه‌ای برای فروش تجارت دوربین ندارد، اما گویا نقشه‌ها و رویکرد کلی آنها تغییر کرده. در حقیقت این کمپانی «با در نظر داشتن و ارزیابی بازار شدیدا متراکم دوربین‌های دیجیتال، و مهم‌تر از همه فشار وارد شده به خاطر پیشرفت تلفن‌های هوشمند» به این نتیجه رسیده که تلاش‌هایش کافی نبوده است.

الیمپوس

شرکت Japan Industrial Partners هم که همچنان از برند وایو روی محصولاتش استفاده می‌کند، تصمیم دارد روند تولید دوربین‌های عکاسی این برند را تحت مالکیت خودش ادامه دهد و از نام‌های تجاری قبلی یعنی OM-D و Zuiko نیز استفاده کند.

واحد تصویربرداری دیجیتال الیمپوس که طی دهه گذشته روی دوربین‌های بدون آینه و متکی بر تکنولوژی Micro Four Thirds تمرکز داشته، طی سال اخیر بازار خودش و مقدار زیادی پول را از دست داد. اما سری Pen که از لاین فیلم‌های نیم-فریم استفاده می‌کرد، به خوبی توانست مورد استقبال قرار گرفته و الیمپوس مدل‌های زیادی از آنها را روانه بازار کرد.

الیمپوس و Japan Industrial Partners  قصد دارند تا پایان ماه سپتامبر توافق نامه‌ای به امضا برسانند تا فرآیند انتقال و فروش تا قبل از پایان سال جاری میلادی به پایان رسیده و نهایی شود. مبلغ مورد نظر برای فروش این واحد هنوز اعلام نشده است.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار