کد خبر: ۳۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 24
کارکنان گوگل با امضای تقاضا نامه خواستار فسخ قراردادهای این شرکت با پلیس آمریکا شدند. این تقاضا نامه تحت عنوان «نه به قرارداد با پلیس» از هفته پیش بین کارکنان این شرکت در حال دست به دست شدن است و تاکنون بیش از هزار و صد نفر آن را امضا کرده‌اند.
به گزارش آی تابناک : کارکنان گوگل با امضای تقاضا نامه خواستار فسخ قراردادهای این شرکت با پلیس آمریکا شدند. این تقاضا نامه تحت عنوان «نه به قرارداد با پلیس» از هفته پیش بین کارکنان این شرکت در حال دست به دست شدن است و تاکنون بیش از هزار و صد نفر آن را امضا کرده‌اند.

کارکنانی که تقاضا نامه را امضا کرده‌اند، خود را «علیه نژادپرستی» معرفی کرده و از «ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل درخواست کرده‌اند تا «با برداشتن گام‌های واقعی نژادپرستی را از میان بردارد.» این تقاضا نامه ادعا می‌کند که گوگل با همکاری با پلیس به «نفع» نژادپرستی عمل می‌کند.

در تقاضا نامه مورد بحث نوشته شده که مبارزه با تبعیض علیه سیاه پوستان به تنهایی کافی نبوده و مردم باید مبارزه با نژادپرستی را وارد مرحله جدید کنند. این تقاضا نامه در حالی امضا شده که گوگل تاکنون ۱۷۵ میلیون دلار به کسب و کارهای سیاه پوستان کمک کرده است.

کارکنان گوگل خواستار فسخ قراردادهای این شرکت با پلیس آمریکا شدند

کارکنان گوگل از اینکه هوش مصنوعی این شرکت توسط آژانس‌های اعمال قانون برای «ردیابی مهاجران با استفاده از پهپاد» مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابراز نارضایتی کرده‌اند.

کارکنان گوگل پیش از این نیز به همکاری غول موتورهای جستجو با دولت آمریکا اعتراض کرده‌اند که ثمربخش بوده است. این شرکت سال ۲۰۱۸ مجبور شد یک قرارداد ماهواره‌ای مبتنی بر تصویر به نام «Project Maven» را به خاطر اعتراض کارکنان تمدید نکند. هزاران نفر از کارکنان این شرکت با امضای نامه خواستار فسخ قرارداد شدند و حتی برخی از آن‌ها استعفا دادند.

این بار نیز کارکنان گوگل مصمم بوده و خواستار پایان همکاری این شرکت (دست کم در زمینه محصولات فعلی) با پلیس آمریکا شده‌اند. این تقاضا نامه با حامیان زیادی که داردٰ احتمال نادیده گرفته شدنش پایین است و احتمالاً این بار نیز گوگل مطابق خواسته کارکنان عمل خواهد کرد.

به نظر می‌رسد ساندار پیچای در یک دو راهی مشکل گیر کرده است؛ از یک طرف در صورت عمل نکردن به خواسته کارکنان احتمال از دست دادن آن‌ها وجود دارد. از طرف دیگر عقد قرارداد با دولت آمریکا منفعت قابل توجهی برای این شرکت خواهد داشت.






منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار