کد خبر: ۳۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 23
بروزرسانی جدید macOS Big Sur نام دارد و دارای بزرگترین تغییراتی است که قرار است این سیستم عامل با این بروزرسانی به دست آورد، از جمله تغییرات اساسی بر روی UI که باعث می‌شود تا Big Sur از نظر زیبایی بیشتر شبیه به iOS شود.
به گزارش آی تابناک : بروزرسانی جدید macOS Big Sur نام دارد و دارای بزرگترین تغییراتی است که قرار است این سیستم عامل با این بروزرسانی به دست آورد، از جمله تغییرات اساسی بر روی UI که باعث می‌شود تا Big Sur از نظر زیبایی بیشتر شبیه به iOS شود. قرار است در این بروزرسانی شفافیت زیادی در رابط کاربری به وجود آید و آیکون‌ برنامه‌های موجود در بخش Dock بیشتر شبیه به برنامه‌هایی iOS خواهند شد. به طور خلاصه می‌توان گفت، این بروزرسانی ممکن است یکی از بهترین انتخاب‌های طراحی UI در سال‌های اخیر برای macOS باشد. در اینجا به برخی از ویژگی‌های موجود در این بروزرسانی اشاره‌ای خواهیم کرد.

مرکز کنترل Control Center

macOS Big Sur برای اولین بار مرکز کنترل را به روی صفحه دستکاپ خواهد آورد و از این بخش کاربران می‌توانند به تنظیماتی از قبیل کنترل روشنایی، ضامن Night Shift، گزینه Dark Mode و برخی ویژگی‌های دیگر دسترسی داشته باشند.

ابزارک‌های جدید

با استفاده از بروزرسانی جدید macOS Big Sur، کاربران قادر خواهند بود ویدجت‌هایی مانند ساعت جهانی و یادداشت‌ها را شخصی‌سازی کرده و سپس آن‌ها را به راحتی به مرکز اعلان خود اضافه نمایند.

بروزرسانی جدید macOS Big Sur

عناصر جدید در بخش UI

در بروزرسانی جدید macOS Big Sur برنامه Messages برای Mac مورد بازسازی بهبود قرار گرفته، همچنین بروزرسانی نیز برای برنامه Maps این سیستم عامل اعمال شده است.

ویژگی‌های جدید مرورگر Safari

مرورگر اپل Safari نیز در این بروزرسانی تغییر خواهد کرد و قابلیت‌های جدید همچون iCloud Keychain را به دست خواهد آورد؛ همچنین بروزرسانی‌هایی نیز برای برنامه‌های افزودنی به این مرورگر و گزینه حفظ حریم خصوصی نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر این موارد، اکنون می‌توانید پس زمینه این مرورگر را در بخش شروع تغییر دهید و از ویژگی تب مترجم داخلی این مرورگر به صورت همزمان استفاده نمایید.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار