کد خبر: ۳۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 23
داستان‌ها برای ادامه زندگی انسان‌ها لازم هستند؛ اما هر داستانی نمی‌تواند با افراد زیادی ارتباط برقرار کند و اگر چنین اتفاقی افتاد، حتما چیزی در دل خودش پنهان کرده است که بین افراد زیادی مشترک است.

آشنایی با بهترین کتاب های رمان که در قرن معاصر جزو پرفروش ترین ها بوده اند

داستان‌ها برای ادامه زندگی انسان‌ها لازم هستند؛ اما هر داستانی نمی‌تواند با افراد زیادی ارتباط برقرار کند و اگر چنین اتفاقی افتاد، حتما چیزی در دل خودش پنهان کرده است که بین افراد زیادی مشترک است. در این مقاله پنج کتاب از مجموعه پر فروش‌ترین کتاب‌های قرن بیست و یکم تا زمان فعلی را به شما معرفی می‌کنیم که فروش میلیونی داشته‌اند، بعضی بیش از 500 میلیون و بعضی هفت میلیون نسخه؛ اما برقراری ارتباط با گروه وسیعی از خوانندگان در سراسر جهان یکی از ویژگی‌های مشترک این داستان‌ها به شمار می‌آید. در ادامه با این پنج کتاب بیشتر آشنا شوید که اکثر آن‌ها در سایت های معتبر خرید کتاب مانند فیدیبو قابل تهیه است.

1. مجموعه کتاب‌های هری پاتر

هری پاتر نوشته جی.کی. رولینگ همچنان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های قرن بیست و یکم محسوب می‌شود. این مجموعه با هری پاتر و سنگ جادو شروع شد که در سال 1997 نوشته شد و با هری پاتر و یادگاران مرگ در سال 2007 پایان یافت. کتاب‌های جام آتش، محفل ققنوس و شاهزاده دو رگه نیز به ترتیب در سال‌های 2000، 2003 و 2005 نوشته شدند. مجموعه این کتاب‌ها بیش از 500 میلیون نسخه در سراسر جهان فروختند و به هشتاد زبان ترجمه شدند. به همین دلیل هم مجموعه کتاب‌های هری پاتر به عنوان یکی از پر فروش‌ترین و پر سر و صداترین کتاب‌های قرن حاضر شناخته شد و جی.کی. رولینگ نیز در لیست بزرگترین نویسندگان دوره معاصر که خالق بهترین آثار هستند، قرار گرفت.

2. ماجراهای رابرت لانگدون

آشنایی با بهترین کتاب های رمان که در قرن معاصر جزو پرفروش ترین ها بوده اند

کسانی که به خواندن کتاب‌های نویسنده معروف آمریکایی «دن براون» علاقه دارند، شخصیت اصلی کتاب‌های او، رابرت لانگدون را می‌شناسند. در این مجموعه کتاب‌ها لانگدون استاد نماد شناسی مذهبی است که زیر شاخه‌ای از نشانه شناسی تاریخی به حساب می‌آید و در هر کتاب بسته به داستانی که نویسنده در نظر گرفته با نشانه‌ها و اتفاقات هیجان انگیزی رو به رو می‌شود. معروف‌ترین کتاب از این مجموعه رمز داوینچی است که در سال 2003 نوشته شد و نام این نویسنده را بر سر زبان‌ها انداخت. تازه بعد از این بود که اثر دیگر او که در سال 2000 نوشته شده بود به نام فرشتگان و شیاطین هم مورد توجه قرار گرفت. نماد گمشده در سال 2009، دوزخ در 2013 و پیدایش یا منشا در سال 2017 نوشته شد و از روی بعضی از این کتاب‌ها فیلم‌های موفقی هم ساخته شدند و به اکران درآمدند. کتاب‌های براون بیش از 150 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته‌اند و همین مسئله هم باعث شهرت زیاد این نویسنده و قرار گرفتنش در این فهرست شده است.

3. گرگ و میش

مجموعه داستان‌های توایلایت Twilight یا گرگ و میش که اخیرا اعلام شد قرار است جلد تازه‌ای به آن اضافه شود، از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های ژانر درام داستانی هستند. این مجموعه را استفانی مایر Stephenie Meyer، نویسنده مطرح آمریکایی نوشته و نسخه‌های قبلی آن از سال 2005 تا 2008 منتشر شدند و بیش از 120 میلیون نسخه به فروش رفتند و به 38 زبان مختلف در سراسر دنیا ترجمه شدند. همچنین از روی این کتاب‌های مجموعه‌ای با همین نام با بازی رابرت پتینسون و کریستن استوارت ساخته شد و استقبال بسیار خوبی از آن شد. این داستان روایت دختری به نام بلا سوآن است که برای زندگی به شهر محل اقامت پدر پلیسش می‌آید و با پسری به نام ادوارد کالینز آشنا می‌شود. پسری که بلا خیلی زود متوجه می‌شود یک انسان عادی نیست. اگر به داستان‌هایی با تم خون‌آشامی علاقه دارید و هنوز گرگ و میش را نخوانده‌اید، فرصت را از دست ندهید.

4. بازی عطش

آشنایی با بهترین کتاب های رمان که در قرن معاصر جزو پرفروش ترین ها بوده اند

نام اصلی کتاب هانگر گیمز Hunger Games به معنی بازی گرسنگی است که در فارسی به نام عطش یا بازی عطش ترجمه شده است. کتاب را نویسنده مطرح آمریکایی سوزان کالینز نوشته است. اولین جلد این مجموعه در سال 2008 منتشر شد، اثر بعدی آن به نام آتش فراگیر در سال 2009 و جلد سوم به نام مرغ مقلد در سال 2010 منتشر شد. این تریلوژی یا سه گانه خیلی زود به شهرت رسید و تنها در ایالات متحده آمریکا بیش از 65 میلیون نسخه به فروش رفت. جلد او بازی عطش 28 میلیون نسخه، جلد آتش فراگیر 19 میلیون و مرغ مقلد 18 میلیون نسخه فروخت و خیلی زود به فروش جهانی در 56 کشور و به 51 زبان رسید که در نوع خودش بی‌نظیر بود. هانگر گیمز در یک فضای آخر الزمانی شروع می‌شود. حکومت مرکزی ظلم زیادی را بر مردم مناطق مختلف اعمال می‌کند و هر ساله برای یک مسابقه تلویزیونی که در سراسر کشور پخش می‌شود، به قید قرعه تعدادی نوجوان را انتخاب می‌کند که باید با هم بجنگند. این جنگ به کشته شدن آن‌ها منجر می‌شود و تنها یک نفر باقی می‌ماند که همان یک نفر برنده خواهد بود. این داستان با ورود کتنیس به بازی عوض می‌شود و خواننده پا به پای شخصیت قوی او تجربه‌های تازه‌‎ای به دست می‌آورد. از روی این کتاب مجموعه سینمایی به همین نام با بازی جنیفر لارنس هم ساخته شد و بسیار موفق عمل کرد.

5. بادبادک باز

خالد حسینی، نویسنده آمریکایی- افغانی «بادبادک باز» را به عنوان اولین رمانش وارد دنیای ادبیات کرد و خیلی زود با استقبال جهانی رو به رو شد، برای مطالعه بیوگرافی خالد حسینی و مطالعه آثار او کلیک کنید. این کتاب که چاپ اول آن در 2003 انجام شد، فقط در آمریکا بیش از هفت میلیون نسخه به فروش رسید و خیلی زود به رتبه اول پرفروش‌های نیویورک تایمز دست یافت. این کتاب سپس به زبان‌‌های متعددی از جمله فارسی ترجمه و از روی آن فیلمی سینمایی نیز تهیه شد که در آن همایون ارشادی بازیگر ایرانی نیز به هنرنمایی پرداخته است. داستان بادبادک باز روایت پسری به نام امیر است که در خانواده‌ای متمول زندگی می‌کند؛ امیر دوستی به نام حسن دارد که فرزند خدمتکار خانه است و در جریان حادثه‌ای روند زندگی او عوض می‌شود و امیر هم به خاطر اینکه به دوستش کمک نکرده دچار عذاب وجدان می‌شود. نویسنده در دل این داستان به بررسی روند تحولات اجتماعی سیاسی افغانستان می‌پردازد و با زبانی روان و ساده خواننده را با یکی از پر تنش‌ترین ادوار تاریخی این کشور آشنا می‌کند. این کتاب با وجود تلخی کتابی بسیار تحسین شده و موفق به شمار می‌آید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار