کد خبر: ۳۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 22
رویداد توسعه‌دهندگان جهانی اپل موسوم به WWDC در سال 2020 در بازه زمانی 2 تا 6 تیر ماه برگزار می‌شود. این رویداد تحت تاثیر ویروس کرونا، تنها به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود شرکت اپل در آن به‌روزرسانی‌هایی برای iOS، iPadOS، macOS، TvOS و watchOS معرفی کند.
به گزارش آی تابناک : رویداد توسعه‌دهندگان جهانی اپل موسوم به WWDC در سال 2020 در بازه زمانی 2 تا 6 تیر ماه برگزار می‌شود. این رویداد تحت تاثیر ویروس کرونا، تنها به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود شرکت اپل در آن به‌روزرسانی‌هایی برای iOS، iPadOS، macOS، TvOS و watchOS معرفی کند.

از آن‌جا که شرکت اپل در سال‌های 2017 و 2019 از این رویداد در راستای معرفی چندین محصول سخت‌افزاری نیز استفاده کرده است، بعید نیست این اتفاق امسال نیز تکرار شود.

WWDC-2020-WTE-5-1536x864.jpg

یک افشاگر به نام جان پروسر اخیراً مدعی شده بود که اپل برای سیستم عامل گوشی‌های خود، نام جدیدی معرفی خواهد کرد. بنا به ادعای این افشاگر، نام سیستم عامل جدید گوشی‌های اپل، iPhoneOS خواهد بود که جانشین iOS می‌شود.

تا پیش از این، آیپدهای اپل از سیستم عامل iOS استفاده می‌کردند. اما در سال گذشته، شرکت مستقر در کوپرتینو تصمیم گرفت سیستم عاملی اختصاصی برای این دستگاه‌ها توسعه دهد و نام آن را iPadOS گذاشت. این اتفاقی است که به نظر می‌آید امسال برای گوشی‌های اپل قرار است بیفتد. در حالی که همه منتظر معرفی iOS 14 هستند، احتمالاً به جای آن با معرفی iPhoneOS روبرو خواهند شد.

شایعات حاکی از آن است که طراحی صفحه اصلی (Home) در iOS 14 یا همان iPhoneOS دست‌خوش تغییراتی شده و در آن در کنار گزینه نمایش جدولی آیتم‌ها، حالا گزینه نمایش فهرستی هم اضافه شده است.

انتظار می‌رود که اپل در iOS 14 بهبودهایی در اپ‌های پیش‌فرض خود مانند Maps و Music نیز به وجود بیاورد. همچنین برخی از منابع معتقدند قرار است اپل در این سیستم عامل و مشخصاً در اپ Messages امکانی برای کاربران تدارک ببیند تا با استفاده از نشانه @ بتواند فرد مشخصی را در یک گروه مورد خطاب قرار دهد. این امکان مشابه قابلیت منشن کردن افراد در تلگرام و واتسپ است.

یکی دیگر از اتفاقات مورد انتظار ما، معرفی یک اپ بدنسازی است. این اپ برای پایش فعالیت‌های فیزیکی کاربر مثل دویدن، دوچرخه سواری و یوگا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدون شک اپل در بخش واقعیت افزوده هم بی‌کار نخواهد بود و امکانات جذابی برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. یکی از آن‌ امکانات، PencilKit است که یک قابلیت جذاب برای تمامی کاربران، به خصوص علاقه‌مندان به طراحی خواهد بود.





منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار