کد خبر: ۳۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 16
کمپانی AMD جدیدترین کارت گرافیک خود، موسوم به Radeon Pro 5600M را معرفی کردی. سخت افزاری که پیش‌تر در انتظار آن بودیم، حالا به عنوان قلب تپنده گرافیکی MacBook Proها مورد استفاده قرار گرفته و دارای مشخصاتی بسیار رقابتی است که «اپل» را در رسیدن به اهداف بلند نظرانه، یاری خواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : کمپانی AMD جدیدترین کارت گرافیک خود، موسوم به Radeon Pro 5600M را معرفی کردی. سخت افزاری که پیش‌تر در انتظار آن بودیم، حالا به عنوان قلب تپنده گرافیکی MacBook Proها مورد استفاده قرار گرفته و دارای مشخصاتی بسیار رقابتی است که «اپل» را در رسیدن به اهداف بلند نظرانه، یاری خواهد کرد.

کارت گرافیک AMD Radeon Pro 5600M یک محصول در کلاس ایستگاه کاری و رندرینگ است که برای انواع پردازش‌های نسبتاً سنگین گرافیکی، موتورهای رندر GPU Based، برنامه‌های تولید محتوا، سه بعدی، معماری، مهندسی، گرافیک و... طراحی شده است. این کارت گرافیک دارای مشخصاتی بسیار جالب توجه، با هدف نهایت استفاده از پتانسیل GPU است.

اگر چه استفاده از حافظه‌های HBM2 در لپ تاپ‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما AMD برای دستیابی به نهایت قدرت، Radeon Pro 5600M را به 8 گیگابایت حافظه گرافیکی نوع HDM2 مجهز کرده و یک رابط حافظه 2048 بیتی را برای آن در نظر گرفته است. به گفته AMD، با وجود این حافظه گرافیکی، پهنای باند 394 گیگابایتی را در اختیار خواهیم داشت. Radeon Pro 5600M دارای 40 واحد CU و 2560 پردازنده جریانی است. در نتیجه با مشخصاتی نزدیک به کلاس دسکتاپ روبرو هستیم.

aamd-pro-2.jpg

این کارت گرافیک که از خانواده غیر گیمینگ Pro است، از سیلیکون NAVI 12 بهره برده و توان عملیاتی آن به 5.3 ترافلاپ در ثانیه می‌رسد. این کارت گرافیک که در MacBook Proهای 16 اینچی شرکت اپل تعبیه می‌شود، از یک نسخه خاص از حافظه‌های HBM2 بهره می‌برد که دارای جریان مصرفی پایین بوده و برای لپ تاپ‌ها مناسب هستند. در حال حاضر اپل و AMD اشاره‌ای به توان حرارتی (TDP) این کارت گرافیک ایستگاه کاری نکرده‌اند.

مک بوک پروهای 16 اینچی از پنل هایی با شدت نور 500 نیت بهره برده و گستره رنگ P3 را به طور کامل پوشش خواهند داد. این خانواده از پردازنده‌های 6 و 8 هسته‌ای اینتل (Core i9 و Core i7) بهره برده و تا 64 گیگابایت حافظه رم یا یدک می‌کشند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار