کد خبر: ۳۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 15
با توجه به گفته های Gene Munster، تحلیلگر وبسایت Loup Ventures، سطح تولیدات اپل به حالت عادی یعنی قبل از کرونا برگشته است. زمانی که موج کرونا بسیار از کشور‌های آسیایی را درگیر خود کرده بود، بسیاری از تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان اپل تعطیل شدند، پس بازگشت به حالت قبلی خبری بسیار مهم است.
به گزارش آی تابناک : با توجه به گفته های Gene Munster، تحلیلگر وبسایت Loup Ventures، سطح تولیدات اپل به حالت عادی یعنی قبل از کرونا برگشته است. زمانی که موج کرونا بسیار از کشور‌های آسیایی را درگیر خود کرده بود، بسیاری از تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان اپل تعطیل شدند، پس بازگشت به حالت قبلی خبری بسیار مهم است.

تحلیل Munster بر اساس کاهش زمان تاخیر (lead time) محصولات iPhone و AirPod اپل است. زمان تاخیر، مدت زمانی است که از ثبت درخواست خرید مشتری، تا زمان ارسال محصول طول می‌کشد.

اگر این تحلیل درست باشد، معرفی و عرضه‌ی مدل‌های iPhone 12 تأخیری نخواهد داشت و اپل می‌تواند مانند همیشه در محصولات جدید خود را در سپتامبر معرفی کند.

Munster می‌گوید که زمان تاخیر iPhone 11 64 GB و iPhone 11 Pro 64 GB از 13.6 روز به 1.6 روز تغییر کرده‌اند. زمان تأخیر AirPod اپل هم که در تاریخ 14 فوریه به 15.4 روز هم رسیده بود، به‌تازگی تا 1.7 روز کاهش یافته است و همینطور زمان تأخیر AirPod Pro که حتی به 4 هفته هم رسیده بود اخیراً به 1.7 روز کاهش یافته است.

leadtimes-a.jpg

مثلاً برای  افزایش زمان تاخیر AirPod Pro تا 28 روز می توان دلایلی آورد. زمانی که در اکتبر سال گذشته AirPod Pro معرفی شد، تقاضا برای آن کم بود پس تولید آن نیز کم بود و در نتیجه زمان تاخیر افزایش یافت؛ وقتی که به تعطیلات سال نو میلادی نزدیک شدیم، تقاضا به‌شدت افزایش یافت در حالی که تولیدات کم بود که باز هم به زمان تاخیر افزود. پس از تعطیلات سال نو تولیدات افزایش یافت و باعث کمتر شدن زمان تاخیر شد. سپس به وارد دوران کرونا شدیم که بسیاری از تامین‌کنندگان آسیایی اپل تعطیل شده و شدیداً زمان تاخیر زیاد شد.

Munster اشاره می‌کند که دنبال‌کردن زمان تاخیر اطلاعات بسیاری به ما می‌دهد. وی می‌گوید:

ما زمان تأخیر محصولات اپل را در 10 سال گذشته دنبال کرده‌ایم و حتی با وجود اینکه این اطلاعات بسیار تحت تاثیر دینامیک عرضه و تقاضای نامشخص است، باز هم در طول این سال‌ها روش مفیدی بوده است.

او می‌گوید با این روش به اطلاعات جالبی رسیده‌اند. مثلاً برای برخی آیفون‌ها هرچه زمان تاخیر بیشتر بوده، تقاضا هم افزایش یافته است و همچنین زمان تاخیر پایین می‌تواند اثر عکس داشته باشد و باعث شود که از برخی محصولات استقبال خوبی نشود.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار