کد خبر: ۳۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 14
محققان «کالج دارتموث» از یک پروژه پنج ساله امنیت اینترنت اشیاء با بودجه فدرال خبر داده‌اند که در آن شرکت‌های آمازون، گوگل و اپل همکاری می‌کنند.
به گزارش آی تابناک : محققان «کالج دارتموث» از یک پروژه پنج ساله امنیت اینترنت اشیاء با بودجه فدرال خبر داده‌اند که در آن شرکت‌های آمازون، گوگل و اپل همکاری می‌کنند.

این پروژه که «امنیت و حریم شخصی در چرخه زندگی IoT برای محیط‌های مصرف‌کننده» نام دارد، ۱۰ میلیون دلار بودجه از «بنیاد علوم ملی» دولت فدرال دریافت می‌کند. تخمین زده می‌شود اینترنت اشیاء در ۶۶ درصد از خانه‌های ایالات متحده آمریکا وجود دارد، بنابراین حفظ امنیت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

دو ماه پیش شرکت امنیت سایبری «BitSight» در گزارشی خبر از این موضوع داد که ۴۵ درصد شرکت‌ها در معرض بدافزارها قرار دارند چرا که کارمندان دورکار آن‌ها از وای فای مشترک با دستگاه‌های هوشمند خانگی استفاده می‌کنند.

علاوه بر همکاری آمازون، اپل و گوگل، کمپانی‌های IBM، سامسونگ، اینتل، «Underwriters Laboratories»، «کانسومر ریپورتس»، «موسسه ملی استاندارد و فناوری»، « Arm Research» و شرکت‌ حقوقی «Saul Ewing Arnstein & Lehr» نیز به عنوان مشاور در این پروژه فعالیت می‌کنند.

اینترنت اشیاء

هدف اصلی از این پروژه، افزایش مسئولیت‌پذیری شرکت‌ها در زمینه محافظت از اطلاعات مشتریان بجای محدود کردن نقش خود است. رهبران این تحقیق اعلام کرده‌اند که بدنبال خلق ابزارهایی هستند که از مدل شکست خورده «اطلاع و موافقت» برای مدیریت حریم شخصی دوری کند، مدلی که با کسب رضایت امکان استفاده از اطلاعات را فراهم می‌کند.

این اولین باری نیست که این مدل توسط محققان زیر سوال می‌رود. اوایل سال جاری میلادی محققان در دانشگاه «کارنگی ملون» کمپانی‌ها را به علت استفاده از آن مورد انتقاد قرار دادند. در سال گذشته نیز محققان دانشگاه «استنفورد» به این موضوع پی بردند که امنیت ضعیف دستگاه‌های اینترنت اشیاء محبوب، مهاجمان را قادر به انجام حملات DDoS می‌کند.

«دیوید کوتز»، استاد علوم رایانه در دارتموث که رهبری تحقیق جدید را برعهده دارد، اعلام کرده:

«امیدواریم از طریق همکاری با رهبران دنیای فناوری روی آینده دستگاه‌های خانه‌های هوشمند از طراحی تا پایان عمر آن‌ها تاثیر داشته باشیم. این یک پیروزی برای مصرف‌کنندگان و شرکت‌هایی است که می‌خواهند انتخاب‌های محترمانه‌تری برای حریم خصوصی داشته باشند اما فکر می‌کنند نمی‌توانند در بازار کنونی رقابت کنند.»

از دیگر اهداف این پروژه می‌توان به کمک به مشتریان برای شناخت دستگاه‌های هوشمند در خانه‌های خود و ارائه ابزارها و بهترین روش‌ها برای مدیریت آن‌ها اشاره کرد.




منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار