کد خبر: ۳۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 13
این روزها بازار اخبار و شایعات پیرامون کنسول‌های آینده سونی و مایکروسافت به شدت داغ است. پلی استشین 5 را حتی می‌توان مهم‌ترین عنوان اخبار دنیای گیم نامید که هر روز اطلاعاتی در خصوص مشخصات، طر احی، قیمت و یا موارد دیگر منتشر می‌شود.
به گزارش آی تابناک : این روزها بازار اخبار و شایعات پیرامون کنسول‌های آینده سونی و مایکروسافت به شدت داغ است. پلی استشین 5 را حتی می‌توان مهم‌ترین عنوان اخبار دنیای گیم نامید که هر روز اطلاعاتی در خصوص مشخصات، طر احی، قیمت و یا موارد دیگر منتشر می‌شود. دو کنسول جدید سونی و مایکروسافت قرار است که در تعطیلات سال 2020 روانه بازار شوند و هر چه به این زمان نزدیک می‌شویم، هیجان کار بالاتر می‌رود. اما آیا به این فکر کرده‎اید که اگر قصد تهیه یک کنسول جدید بازی را داشته باشید کدامیک را انتخاب می‌کنید؟ خرید پلی استیشن 5 یا اکس باکس Series X؟

خرید پلی استیشن 5 یا Xbox Series X؟

اندکی پس از مایکروسافت، سونی هم شب گذشته در نهایت از کنسول جدید خود، پلی استیشن 5 رونمایی کرد. در کنار نمایش ظاهر این کنسول بازی، از بازی‌های جدید آن نیز رونمایی شد. بازی‌های انحصاری مانند Horizon Fobiden West و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales در همان شروع ماجرا با استقبال خوبی از سمت کاربران در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

دیگر می‌توانیم با خیال بگوییم که تقریباً همه چیز در خصوص دو کنسول آینده سونی و مایکروسافت مشخص شده و به نظر می‌رسد که باید در انتظار فاز جدیدی از رقابت در کنسول‌های بازی باشیم. البته پلی استیشن 5 و Xbox Series X همچنین برای موفقیت باید رقیب قدرتمند دیگری را نیز از میان بردارند و آن کامپیوترهای خانگی یا همان PC است.


Xbox Series XPlay Station 5
پردازنده8 هسته 3.8 گیگاهرتزی (3.66 گیگاهرتز با فعال بودن SMT)
پردازنده سفارشی Zen 2
8 هسته 3.5 گیگاهرتزی (فرکانس متغیر)
پردازنده سفارشی Zen 2
گرافیک12 ترافلاپ
52 واحد محاسباتی با فرکانس 1.825 گیگاهرتز
گرافیک سفارشی RDNA 2
10.28 ترافلاپ
36 واحد محاسباتی با فرکانس 2.23 گیگاهرتز
گرافیک سفارشی RDNA 2
ابعاد چیپ (die)360.45 میلیمتر مربعنامشخص
فناوری ساخت7 نانومتر بهبود یافتهنامشخص اما به احتمال زیاد 7 نانومتر بهبود یافته
حافظه16 گیگابایت GDDR6
گذرگاه 320 بیت
16 گیگابایت GDDR6
پهنای باند حافظه10 گیگابایت در 560 گیگابایت بر ثانیه
6 گیگابایت در 336 گیگابایت بر ثانیه
448 گیگابایت بر ثانیه
حافظه ذخیره سازی داخلی1 ترابایت NVMe SSD سفارشی با سرعت 2.4 گیگابایت بر ثانیه825 گیگابایت SSD سفارشی با سرعت 5.5 گیگابایت بر ثانیه
پلی استیشن 5 یا Xbox Series X

حالا که اطلاعات نسبتاً کاملی از پلی استیشن 5 و کنسول جدید مایکروسافت بدست آورده‌ایم، وقت آن را رسیده که تصمیم گیری کنیم. بدون هرگونه طرفداری متعصبانه و با استناد به مشخصات موجود از این کنسول‌ها، به نظرتا کدامیک از این دو کنسول قدرت بیشتری خواهد داشت؟ اگر روزی قصد هزینه کردن در دنیای گیم و بازی را داشته باشید کدامیک را انتخاب خواهید کرد؟ خرید پلی استیشن 5 سونی یا کنسول Xbox Series X مایکروسافت؟ یا اصلاً خرید یک PC برای گیم و کار را به این دو کنسول ترجیح می‌دهید؟

نظرات خود را با دلیل انتخابتان با ما و دیگر خوانندگان وبسایت سخت‌افزار به اشتراک بگذارید.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار