کد خبر: ۳۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 11
مایکروسافت بارها به ویژگی‌های جذاب صوتی، در کنسول Xbox Series X پرداخته است؛ از صدای سه بعدی تا یک سیستم پیشرفته پخش صدا با توجه به نوع گیم پلی. اما در آخرین اخبار، مطلع شدیم که کمپانی صاحب نام Bang & Olufsen به صورت رسمی با مایکروسافت وارد همکاری شده و هدف از این همکاری، بخش صدا در کنسول Xbox Series X است. B&G با کنسول Xbox Series X چه ارتباطی دارد؟ یک همکاری عجیب.
به گزارش آی تابناک : مایکروسافت بارها به ویژگی‌های جذاب صوتی، در کنسول Xbox Series X پرداخته است؛ از صدای سه بعدی تا یک سیستم پیشرفته پخش صدا با توجه به نوع گیم پلی. اما در آخرین اخبار، مطلع شدیم که کمپانی صاحب نام Bang & Olufsen به صورت رسمی با مایکروسافت وارد همکاری شده و هدف از این همکاری، بخش صدا در کنسول Xbox Series X است. B&G با کنسول Xbox Series X چه ارتباطی دارد؟ یک همکاری عجیب.

کمپانی Bang & Olufsen، یک برند دانمارکی بسیار معروف در زمینه ساخت سیستم‌های صوتی، انواع اسپیکر، گیرنده‌های صوتی و... است که تولیدات آن در بخش محصولات حرفه‌ای و رده بالا دسته بندی می‌شوند. Bang & Olufsen تا کنون بارها با شرکت‌های سازنده تلویزیون و حتی سیستم‌های صوتی، نظیر LG وارد همکاری شده است. بسیاری از لپ تاپ‌ها، با سیستم صوتی طراحی Bang & Olufsen عرضه شده و حتی نام این کمپانی را در صنعت سیستم‌های صوتی اتومبیل نیز خواهیم دید.

اما نکته جالب توجه، همکاری Bang & Olufsen با کمپانی Microsoft، در حوزه کنسول نسل نهمی Xbox Series X است. می دانیم که احتمالاً این کنسول فاقد اسپیکرهای مجزا بوده و خروج صدای آن نیز متکی به درگاه‌هایی نظیر HDMI و یا خروجی صدای لیزری (Optical) است. در نتیجه بعید به نظر می‌رسد که B&G که سازنده و طراح حرفه‌ای سیستم‌های صوتی است، در زمینه ساخت اسپیکر و مواردی از این دست با مایکروسافت وارد همکاری شده باشد.

XBX-2.jpg

B&G به تازگی و به طور رسمی، خبر همکاری خود با مایکروسافت را منتشر کرده و از این همکاری نیز به شدت استقبال کرده است. با این وجود این شرکت دانمارکی اشاره‌ای به جزئیات این همکاری، که با محوریت Xbox Series X انجام می‌شود، نکرده است. اما برخی منابع از احتمال ساخت هدست های اختصاصی، و یا حتی ساندبار اختصاصی برای Xbox Series X خبر داده‌اند. از آنجایی که Xbox Series X دارای یک شیوه اختصاصی صوتی است، به نظر می‌رسد که برای استفاده از پتانسیل آن نیازمند پخش کننده‌های اختصاصی و بهینه سازی شده است.

حال این وظیفه بر عهده Bang & Olufsen قرار گرفته است. از اسپیکر تا ساندبار و هدست های اختصاصی ایکس باکس سری ایکس، محصولات جذابی که به همراه کنسول نسل نهمی این کمپانی روانه بازارهای جهانی خواهند شد. از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که این دو شرکت با یک مسئله مربوط به صدا، گیمرها را غافلگیر کنند!

 این برای اولین بار در جهان است که یک سازنده حرفه‌ای سیستم‌های صوتی، با یک سازنده کنسول‌های بازی وارد همکاری مستقیم می‌شود.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار