کد خبر: ۳۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 07
کمپانی AMD به طور رسمی اعلام کرده است که امسال دیگر لپ‌تاپ جدیدی که از فناوری SmartShift این کمپانی برخوردار باشد معرفی و وارد بازار نخواهد شد.
به گزارش آی تابناک : کمپانی AMD به طور رسمی اعلام کرده است که امسال دیگر لپ‌تاپ جدیدی که از فناوری SmartShift این کمپانی برخوردار باشد معرفی و وارد بازار نخواهد شد. این موضوع توسط Frank Azor، رئیس معماری راهکارهای گیمینگ AMD عنوان شده است.

فناوری SmartShift باعث افزایش عملکرد کامپیوتر نسبت به نیاز کاربر می‌شود

Frank Azor امروز در توییتر و در پاسخ به یک کاربر که در رابطه با تکنولوژی اسمارت‌شیفت و اینکه چرا این فناوری در لپ تاپ‌های زیادی وجود ندارد، سوال کرده بود گفته است که SmartShift یک فناوری جدید است که ابتدا در اختیار کمپانی Dell قرار گرفته و امسال دیگر هیچ محصولی که به این ویژگی مجهز باشد از راه نخواهد رسید اما تیم AMD در تلاش است که در سال 2021 محصولات جدیدی را با این فناوری وارد بازار کند. Azor در پاسخ خود کاربر را به مصاحبه‌ای که با PCWorld داشته ارجاع داده که اولین بار در رابطه با این فناوری صحبت‌هایی عنوان شد.

Dell G5 15 SE اولین لپ‌تاپ مجهز به فناوری اسمارت شیفت AMD می‌باشد که اواسط ماه میلادی گذشته روانه بازار شد. اما در مورد این فناوری جدید اگر بخواهیم توضیحی دهیم باید بگوئیم کار اسمارت‌شیفت در لپ‌تاپ این است که بر اساس نیاز کاربر در لحظه، قدرت CPU و گرافیک را به یکدیگر منتقل می‌کند. در مورد لپ‌تاپ دل، این تبادل توان بین پردازنده Ryzen 5 4600H و گرافیک Radeon RX 5600M صورت می‌گیرد. به گفته AMD، این فناوری عملکرد دستگاه را در گیمینگ تا 14 درصد افزایش می‌دهد اما طبیعتا هم CPU و هم GPU دستگاه باید ساخت کمپانی AMD باشد. همچنین این خبر می‌تواند بدین معنا باشد که امسال لپ‌تاپ جدیدی که گرافیک و پردازنده‌اش از AMD باشد معرفی نخواهد شد.

با این حال کامپیوترهای شخصی تنها محصولاتی نیستند که می‌توانند به تراشه‌های AMD مجهز باشند. کنسول‌های پلی استیشن 5 سونی و Xbox Series X مایکروسافت نیز که تعطیلات 2020 از راه می‌رسند به CPU و GPU همین کمپانی مجهزند و سونی نیز برخورداری کنسول جدید خود به فناوری SmartShift را تائید کرده است.  





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار