تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 19
روسیه، تنها در سال 2015، خسارتی معادل 3.3 میلیارد دلار را در اثر حملات سایبری متحمل شده است.
 بر اساس گزارشی که شرکت امنیت سایبری Group-IB منتشر کرده است، تنها در سال 2015، 3.3 میلیارد دلار خسارت در اثر حملات سایبری به اقتصاد روسیه وارد شده است. بر همین اساس، میزان خسارت کلی وارده به اقتصاد روسیه در پی حملات سایبری، 0.25 درصد کل تولید ناخالص داخلی و یا نیمی از بودجه اختصاص یافته برای حمایت‌های مالی از بخش سلامت در سال 2015 را شامل می‌شود.
میزان خسارت مستقیم در این زمینه، 2 میلیارد دلار برآورد شده و 1.3 میلیارد دلار باقی‌مانده، خسارت‌های غیرمستقیمی است که در اثر حملات سایبری به روسیه وارد شده است. شرکت امنیت سایبری Group-IB در گزارش خود، بر این موضوع تأکید کرده است از 600 شرکت بررسی‌شده در تحقیق مذکور، بیش از 92 درصد آن‌ها حملات سایبری را تجربه کرده که از این میزان، 42 درصد آن‌ها، نهادهای بزرگ تجاری و سازمان‌های دولتی بوده‌اند.
بر این اساس، مجرمان سایبری بیشتر خدمات بانکی نظیر سامانه‌های بانکداری الکترونیک را هدف قرار داده و این در حالی است که تعداد این حملات آمار رو به رشدی را طی سال جاری میلادی خواهند داشت. در این میان، بدافزارهای تولیدشده در بستر نرم‌افزاری اندروید، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت‌هایی که در این طرح تحقیقاتی شرکت داشته‌اند، معتقدند در کوتاه‌مدت، میزان حملات سایبری، رشدی 173 درصدی و میزان خسارت‌های وارده، رشدی 192 درصدی را تجربه کرده‌اند.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار