کد خبر: ۳۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 07
مهندسان رباتیک دانشگاه «شربروک» در کانادا موفق به اختراع یک بازوی هیدرولیک کنترل از راه دور با امکان نصب روی کمر شده‌اند که می‌تواند کارهای مختلفی از چیدن میوه گرفته تا نابودی دیوارها را انجام دهد.
به گزارش آی تابناک : مهندسان رباتیک دانشگاه «شربروک» در کانادا موفق به اختراع یک بازوی هیدرولیک کنترل از راه دور با امکان نصب روی کمر شده‌اند که می‌تواند کارهای مختلفی از چیدن میوه گرفته تا نابودی دیوارها را انجام دهد.

هدف از این نوآوری، تقلید از عملکرد بازوی انسان در بسیاری از کاربردهای صنعتی و خانگی است. این دستگاه به عنوان یک بازوی رباتیک فوق‌العاده شناخته می‌شود که در ۳ محور قابلیت حرکت دارد. این بازو هیدرولیکی است و توسط کلاچ‌های مغناطیسی و انتقالات هیدرواستاتیک فعال می‌شود. این بازو به گونه‌ای طراحی شده که بتواند با کمترین جرم، بیشترین قدرت را ایجاد کند.

این بازو وزنی نزدیک به بازوی انسان دارد و تقریبا ۴ کیلوگرم است، اما می‌تواند اجسام با حداکثر وزن ۵ کیلوگرم را بلند کند. در حال حاضر این بازو به صورت خودکار و بدون نیاز به اپراتور فعالیت نمی‌کند و توسط فرد دیگری و از طریق یک برنامه دستی کنترل می‌شود.

در حال حاضر این بازو می‌تواند در انجام کارها انسان را همراهی کند و امکان استفاده از آن برای انجام کار مشترک با انسان یا فعالیت جداگانه وجود دارد. برای مثال کارهای معمولی و ثابت را می‌تواند این بازو انجام دهد تا انسان ذهن خود را مشغول کارهای خلاقانه کند.

نویسنده ارشد این تحقیق، «Catherine Véronneau» در صحبت با «IEEE Spectrum» درباره استفاده از این بازو رباتیک اعلام کرده:

«در حال حاضر، قرارگیری این بازو روی بدن من با توجه به وزن ۴.۲ کیلوگرمی بد نیست و برای کاهش اینرسی نزدیک به مرکز جرم من قرار می‌گیرد. من به سرعت به این بازو عادت کردم و توانستم برخی از حرکات در راستای محورهای Y ،X و Z را انجام دهم. با وجود این موارد هنوز نمی‌توانم برخی کارها مانند حرکات‌های پیچشی شبیه به ضربه زدن به توپ تنیس را درست انجام دهم. ما همچنین متوجه شدیم که بند باید محکم به بدن وصل شود چرا که اگر عکس‌العملی میان بدن و بند وجود داشته باشد، حس بدی به شما منتقل می‌شود که ناراحت کننده است.»

به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک قادر به ایجاد بازوی رباتیک با فعالیت خودکار برای انسان‌ها باشیم، با این حال مهندسان به فعالیت در این زمینه ادامه می‌دهند.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار