کد خبر: ۳۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 06
شرکت نوکیا جدا از گوشی‌های هوشمند، در زمینه‌ تولید محصولات دیگر نیز بخت خود را امتحان کرده و یکی از این محصولات، تلوزیون‌های هوشمند است. خط تولید تلوزیون‌های هوشمند نوکیا تا پیش از این تنها شامل یک محصول بود؛ اما حالا شاهد معرفی دومین تلوزیون هوشمند این شرکت هستیم.
به گزارش آی تابناک : شرکت نوکیا جدا از گوشی‌های هوشمند، در زمینه‌ تولید محصولات دیگر نیز بخت خود را امتحان کرده و یکی از این محصولات، تلوزیون‌های هوشمند است. خط تولید تلوزیون‌های هوشمند نوکیا تا پیش از این تنها شامل یک محصول بود؛ اما حالا شاهد معرفی دومین تلوزیون هوشمند این شرکت هستیم.

نوکیا حالا در کنار تولید گوشی‌های هوشمند، به سراغ تولید تلوزیون‌های هوشمند نیز رفته است. محصول جدید این شرکت، تلوزیونی 43 اینچی است که از یک پنل LED با رزولوشن 4K بهره می‌برد.

تراشه مورد استفاده در تلوزیون هوشمند 43 اینچی نوکیا، تراشه CA53 است که دارای یک پردازنده چهارهسته‌ای با قدرت پردازش 1.0 گیگاهرتز است. در کنار این پردازنده، نوکیا این تلوزیون هوشمند را به 2.25 گیگابایت حافظه اجرایی (RAM) و 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز تجهیز کرده. گفتنی است سیستم عامل مورد استفاده روی این تلوزیون هوشمند نیز اندروید 9.0 است.

Nokia-Smart-TV-43-inch-.jpg

حداکثر روشنایی پنل LED مورد استفاده روی تلوزیون هوشمند نوکیا 300 نیت بوده و بازه نمایشی آن به 178 درجه می‌رسد. در طراحی این تلوزیون هوشمند سعی شده حاشیه‌ها در اضلاع بالا، چپ و راست ناچیز باشند؛ اما در بخش پایینی، حاشیه صفحه نمایش کمی بیشتر است. از سایر امکانات این تلوزیون هوشمند می‌توان به پشتیبانی از فناوری Dolby Vision، HDR10 و MEMC اشاره کرد.

در بخش صوتی نیز تلوزیون هوشمند 43 اینچی نوکیا از بلندگوهای 24 واتی قدرتمندی استفاده می‌کند که توسط شرکت مطرح JBL تقویت شده‌اند. به لطف همکاری این دو شرکت، صدای این تلوزیون در زمینه بیس بسیار قدرتمند و شفاف است. برای بهبود تجربه شنیداری، نوکیا به همین‌ها قناعت نکرده و روی این تلوزیون از فناوری صدای دالبی و DTS TruSurround نیز بهره برده است.

همان‌طور که ذکر شد، این تلوزیون هوشمند نوکیا مبتنی بر اندروید است و به همین دلیل، کاربر می‌تواند با مراجعه به پلی استور گوگل، اپ‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود کرده و روی تلوزیون به اجرای آن‌ها بپردازد. این تلوزیون هوشمند همچنین از نرم‌افزارهای محبوب پخش ویدیویی مانند یوتیوب و نتفلیکس نیز پشتیبانی می‌کند. از سایر نکات جذاب تلوزیون هوشمند جدید نوکیا، می‌توان به پشتیبانی آن از دستیار هوشمند گوگل نیز اشاره کرد.

اما این‌ها تمام قابلیت‌های این تلوزیون هوشمند جذاب نیستند. محصول 43 اینچی نوکیا از قابلیت Chromecast داخلی نیز بهره می‌برد؛ به این معنا که کاربر می‌تواند محتوای گوشی هوشمند خود را با اتصالی بی‌سیم روی تلوزیون تماشا کند.

nokia-smart-tv-43.jpg

در بخش اتصالات، نوکیا برای تلوزیون هوشمند 43 اینچی خود از فناوری بلوتوث 5.0، Wi-Fi با فرکانس 2.4 گیگاهرتزی، سه پورت HDMI و دو درگاه USB استفاده کرده است. قیمت تلویزیون هوشمند 43 اینچی 4K نوکیا برابر با 425 دلار اعلام شده است و از 19 خرداد وارد بازار رسمی خواهد شد.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار