کد خبر: ۳۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 06
دوربین قدرتمند وان پلاس ۸ پرو چشم کارشناسان DxOMark را گرفته و آنها امتیاز ۱۱۹ را به پرچمدار چینی داده‌اند تا در فهرست این سایت حتی بالاتر از آیفون ۱۱ پرو مکس و گلکسی S20 پلاس قرار بگیرد.
به گزارش آی تابناک : دوربین قدرتمند وان پلاس 8 پرو چشم کارشناسان DxOMark را گرفته و آنها امتیاز ۱۱۹ را به پرچمدار چینی داده‌اند تا در فهرست این سایت حتی بالاتر از آیفون ۱۱ پرو مکس و گلکسی S20 پلاس قرار بگیرد.

اغلب مخاطبان دیجیاتو با DxOMark آشنایی دارند اما اگر تا کنون نام آن به گوشتان نخورده بد نیست بدانید که DxOMark گوشی‌ها را از نظر عکاسی، فیلمبرداری و اخیرا کارایی صوتی آزمایش می‌کند. هرچند برخی رده‌بندی این سایت را مورد تردید قرار داده‌اند اما کارشناسان DxOMark تست‌های جامعی را روی دوربین گوشی پیاده کرده و آنرا از جهات مختلف بررسی می‌کنند.

دوربین وان پلاس ۸ پرو

این سایت در جدیدترین بررسی خود دوربین وان پلاس ۸ پرو را زیر ذره بین برده و در نهایت از نظر عکاسی و فیلمبرداری به ترتیب امتیازهای ۱۲۶ و ۱۰۳ را برای آن در نظر گرفته است. وان پلاس ۸ پرو از دوربین چهارگانه بهره می‌برد که شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.78، اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی با اپرچر f/2.2، سنسور ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری و لرزشگیر اپتیکال و در نهایت حسگر فیلتر رنگ ۵ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 می‌شود. درون حفره نمایشگر هم سنسور ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

از نظر DxOMark دوربین وان پلاس ۸ پرو در زمینه تصویربرداری از نوردهی و دقت رنگ مطلوبی برخوردار است. لنز تله فوتو و دوربین زوم آن هم عملکرد خوبی داشته و نویزها را تا حد زیادی کاهش داده‌اند. مواردی که باعث کاهش امتیاز دوربین شده شامل محو شدن برخی جزییات در اشیاء متحرک و وجود نورهای اضافه یا فلیر در صورت وجود منبع نوری قوی می‌شود.

در مورد فیلمبرداری هم کارشناسان به تحسین نوردهی، دقت رنگ و ثبات فوکوس خودکار پرداخته‌اند. سیستم حذف لرزش دوربین اصلی به خوبی توانسته حرکات اضافی دست را حذف کند اما از کنار نویزهای موقت، دندانه دار شدن لبه‌ها و مشکلاتی در فیلمبرداری HDR نمی توان به سادگی گذشت.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار