کد خبر: ۳۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 06
درحالیکه بسیاری از کشورهای دنیا در حال تدارک حرکت به سمت نسل پنجم فناوری مخابراتی یا همان 5G می‌روند بسیاری از کشورهای دیگر در حال توسعه زیرساخت‌های فعلی خود هستند. جدیدترین خبر از کشور ما این است که باید تا کمتر از یک ماه دیگر منتظر رونمایی از اولین سایت 5G کشور به صورت آزمایشی باشیم.
به گزارش آی تابناک : درحالیکه بسیاری از کشورهای دنیا در حال تدارک حرکت به سمت نسل پنجم فناوری مخابراتی یا همان 5G می‌روند بسیاری از کشورهای دیگر در حال توسعه زیرساخت‌های فعلی خود هستند. جدیدترین خبر از کشور ما این است که باید تا کمتر از یک ماه دیگر منتظر رونمایی از اولین سایت 5G کشور به صورت آزمایشی باشیم.

تا به حال در شهر سخت افزار به کرات در مورد فناوری 5G و مزایای آن صحبت کرده‌ایم. اما اینکه بتوانیم در کشور خودمان این فناوری را به همین زودی‌ها در دسترس داشته باشیم بیشتر حالت یک داستان رویاپردازانه داشته است.

اما جدیدترین اخبار در این حوزه حکایت از آن دارند که باید تا کمتر از یک ماه دیگر در کشور خودمان نیز شاهد رونمایی از اولین سایت 5G باشیم. محمدجواد آذری جهرمی سال گذشته درباره اینترنت نسل پنج‌ گفته بود مقدمات پیاده‌سازی 5G در ایران انجام شده است و از اجرایی کردن اولین نسخه 5G و ارائه خدمات اینترنت نسل پنج، به‌عنوان یک مطالبه جدی و نیازمندی کسب‌وکارها در کشور خبر داده بود.

به گفته وزیر ارتباطات، فناوری 5G فناوری غالب جهان در دهه آینده جهان خواهد بود و ایران نیز در حال آماده‌سازی شرایط و بسترهای لازم برای جذب این فناوری از طریق ایجاد زیرساخت‌ها و نیز افزایش آگاهی و علاقه مردم نسبت به کاربردهای متعدد و متنوعی است که این فناوری برای زندگی آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

در این راستا آذری جهرمی به‌تازگی در اینستاگرام درباره وضعیت اینترنت نسل پنج در ایران نوشت:

فکر می‌کنم اولین سایت 5G تا چهار هفته دیگر در ایران نصب شود. مطابق برنامه تا شهریورماه، پنج منطقه تاریخی تهران زیر پوشش نسل پنجم تلفن همراه قرار می‌گیرد.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد ابعاد پوشش این شبکه‌ها و همچنین وضعیت برنامه پیشرفت آن مشخص نشده است. به هر حال امیدواریم این شبکه‌ها با سرعت هر چه بیشتر در اختیار مردم قرار گیرند تا بتوان از مزایای بی‌شمار 5G در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار