کد خبر: ۳۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 06
سرانجام اینتل جزئیات توان طراحی گرمایی و مقدار Tau پردازنده‌های نسل دهمی Comet Lake-S را به تفکیک مدل اعلام کرد. در وجود این اطلاعات جدید بهتر می توانید دست به انتخاب بزنید.
به گزارش آی تابناک : سرانجام اینتل جزئیات توان طراحی گرمایی و مقدار Tau پردازنده‌های نسل دهمی Comet Lake-S را به تفکیک مدل اعلام کرد. در وجود این اطلاعات جدید بهتر می توانید دست به انتخاب بزنید.

همان‌طور که می دانید PL 1 یا Power Level 1 به توان طراحی گرمایی پردازنده وابسته است. این مقدار برای کار کردن پیوسته پردازنده در فرکانس پایه کافی است. برای نمونه یک پردازنده با توان طراحی گرمایی 65 وات، دارای PL 1 برابر با 65 وات است.

forRL1cbURU3Obam.jpg

PL 2 آستانه‌ای است که به پردازنده امکان رسیدن به بیشینه فرکانس بوست را می‌دهد. این مقدار نیز بسته به مدل پردازنده متفاوت است و مدل‌های ضریب باز K و KF از PL 2 بالاتر بهره می‌برند. در صورتی که پردازنده از این مقدار فراتر برود، به طور خودکار تلاش خواهد شد تا به سقف تعیین شده باز گردد.

565654.JPG

در نهایت به مقدار ثابت Tau می‌رسیم که واحد آن ثانیه است و تعیین می‌کند چه مدت پردازنده می‌تواند در حالت PL 2 باقی بماند. با سپری شدن این زمان، پردازنده به محدودیت‌های تعریف شده در سطح PL 1 باز می‌گردد. بنابراین مقدار Tau بالاتر به معنای امکان کار کردن طولانی در بیشینه فرکانس بوست است. به وضوح مدل‌های ضریب باز وضعیت بهتری دارند. البته باید توجه داشت پردازنده امکان کار کردن در حالت PL 2 برای مدت طولانی تر از Tau را هم دارد.

مقدار Tau برای مدل‌های معمولی 28 ثانیه و در مدل‌های ضریب باز 56 ثانیه است. بنابراین یک پردازنده نسل دهمی اینتل در بدترین حالت حداکثر قادر به کار در بیشینه فرکانس اسمی خود به مدت کمتر از یک دقیقه است.

جالب اینکه Der8auer ادعا می کند دست به بررسی گروهی 30 نمونه از پردازنده نسل دهمی Core i9-10900K اینتل زده است. آنطور که نتایج این اورکلاکر نشان می دهد در فرکانس 5.1 گیگاهرتز، کم مصرف ترین نمونه 232 وات مصرف داشته است. این مقدار برای بدترین نمونه 278 وات بوده است.

Intel-Core-i9-10900K-Binning-1536x864.jpg

خنک ترین نمونه از پردازنده Core i9-10900K دارای بیشینه دما 72 درجه سانتیگراد بوده اما دمای بدترین نمونه به 92 درجه رسیده است. میانگین مصرف 251.1 وات و میانگین دما 82.17 درجه سانتیگراد اندازه گیری شده است.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار